کد خبر: 186851 - تاریخ: شنبه، 18 می 2019 - 17:57

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان

وضعیت دفع پسماند در هیچ کدام از شهرهای گیلان مناسب نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به گیلان مبالغ خوبی برای ساماندهی پسماند تخصیص داده شده گفت: وضعیت پسماند در هیچ کدام از شهرهای گیلان مطلوب نیست.

به گزارش خوبان، علی اوسط اکبری‌مقدم امروز در بازدید از کارخانه کمپوست منطقه خمیران اظهار داشت: وضعیت پسماند در هیچ کدام از شهرهای گیلان مطلوب نیست و امیدواریم با ابلاغ اعتبارات ویژه از سوی دولت بتوانیم برای نجات محیط زیست استان گام‌های اساسی برداریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه در میان شهرستان‌های مختلف استان وضعیت بندرانزلی از لحاظ مدیریت پسماند مطلوب‌تر است عنوان کرد: البته در این شهرستان نیز کارهای نیمه‌تمام بسیار زیادی در زمینه ساماندهی زباله بر زمین مانده که نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است.

اکبری‌مقدم وضعیت تصفیه‌خانه و نفوذ شیرابه پسماند در بندرانزلی را مورد اشاره قرار داد و ضمن تأکید ویژه بر تکمیل کارخانه کمپوست این شهر تصریح کرد:‌ عملیات ساخت تصفیه‌خانه و کارخانه کمپوست بندرانزلی به دلایلی متوقف شده است اما امیدواریم در ماه‌های آینده این وضعیت تغییر پیدا کند.

وی افزودن مناطق فاقد پوشش گیاهی به محوطه پروژه تصفیه‌خانه و کارخانه کمپوست بندرانزلی را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: در صورت موافقت اداره کل منابع طبیعی استان گیلان و با صلاحدید کارشناسان مربوطه، پس از الحاق این مناطق،‌ سراسر پروژه با دیواره حفاظتی پوشانده می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه دیواره حفاظتی مانع از نفوذ شیرابه‌ها به داخل حوزه جنگل می‌شود خاطرنشان کرد: اتصال مناطق فاقد پوشش گیاهی به پروژه کارخانه کمپوست بندرانزلی، پس از تهیه و ارسال نقشه‌های کار توسط منابع طبیعی انجام می‌شود.

اکبری‌مقدم حیات و ممات انسان‌ها را وابسته به وجود جنگل و محیطی عاری از هرگونه آلودگی دانست و اظهار داشت:‌ اگر ما علاقمند به ادامه زندگی خود و نسل‌های آینده هستیم ضمن جلوگیری از انتشار زباله‌ها در طبیعت، باید برای ساماندهی پسماند برنامه‌ریزی اساسی داشته باشیم.

وی ضمن ابراز امیدواری از کاهش مراکز دفن زباله و نفوذ شیرابه به داخل محیط زیست استان گیلان در سال‌های آینده تصریح کرد: از شهرداری بندرانزلی نیز انتظار داریم برای تبدیل فضاهای فاقد پوشش گیاهی اطراف کارخانه کمپوست این شهر، اقداماتی را در دستور کار داشته باشد.

معاون استاندار گیلان یکی از مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به این استان را اختصاص ۴ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت کارخانه کمپوست اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ابلاغیه تخصیص این اعتبارات توسط سازمان برنامه و بودجه، صادر نشده است اما احتمالاً تا پایان تیرماه این اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/ن


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads