کد خبر: 186781 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 می 2019 - 09:48

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان:

کنترل ساخت و سازها در روستاها باید با جدیت کنترل و نظارت شود

کنترل ساخت و سازها در روستاها باید با جدیت کنترل و نظارت شود

به گزارش خوبان،  علی اوسط اکبری مقدم روز گذشته در جلسه بررسی طرح هادی روستای احمدآباد که در دفتر فرمانداری شهرستان رودسر برگزار شد با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در این زمینه، اظهار کرد: مشاور طرح نیز بررسی‌های لازم را انجام داده و در حال حاضر طرح تصویب شده دارای مزایا و معایبی بوده که سبب ساخت و ساز اشتباهی در روستای احمد آباد شده است.

اکبری مقدم با بیان اینکه با جلسات عمومی نمی‌توانیم به جمع بندی برسیم، افزود: در این جلسات نمی‌توانیم مشکل مردم روستا را حل کنیم باید به گونه‌ای عمل شود تا حقی از کسی ضایع نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در ادامه بر کنترل ساخت و سازهای در روستای احمد آباد تأکید کرد و گفت: باید محدودیت‌های خاصی برای دستگاه‌های صادر کننده مجوز ایجاد شود تا از بروز هر گونه تخلف جلوگیری شود.

وی ادامه داد: مقرر شود نمایندگانی از ۹ کمیته کارشناسی اعم از مشاورین دفتر فنی استانداری، بنیاد مسکن، امور اراضی، بنیاد علوی، بخشداری، راه شهرسازی، بنیاد مستضعفان، منابع طبیعی، گردشگری در یک کارگروه کارشناسی تمامی مستندات قانونی در این زمینه را مجدداً بررسی کنند.

اکبری مقدم با تأکید بر لزوم در نظر گرفتن یک مدت زمان محدود برای اعلام نظر کارشناسی، افزود: کارشناسان باید ظرف مدت یک ماه نظر نهایی خود را اعلام کنند دهیاران نیز در این مدت حق صدور مجوز ساخت و ساز را ندارند.

وی با بیان اینکه عدم تعیین تکلیف در این حوزه سبب افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز می‌شود، افزود: نظر نهایی کارگروه کارشناسی مورد قبول بوده و در یک جلسه رسمی به وضعیت طرح هادی روستای احمد آباد رسیدگی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در ادامه با اشاره به اینکه ۳۴ هکتار از اراضی اشغال شده در روستای احمد آباد خارج از طرح هادی هستند، گفت: بیش از ۶۰ خانواده در این اراضی ساکن هستند.

وی ادامه داد: ۱۵ درصد از پرونده‌های قضائی شهرستان رودسر مربوط به زمین‌های محدوده روستای احمدآباد است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads