کد خبر: 186769 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 می 2019 - 09:27

کاشت ۴۰ درصد برنج کشور در استان گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بیشترین کاشت برنج در استان گیلان را برنج هاشمی اعلام کرد و گفت: استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است و از این مقدار زمین، ۷۵۰ هزار تن برنج که ۴۰ درصد برنج تولید کشور است کشت می‌شود.

به گزارش خوبان، علی درجانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افزایش کاشت برنج در استان گیلان باعث پایداری اقتصاد در منطقه می‌شود اظهار کرد: استان گیلان به دلیل خاک حاصل خیز و بارندگی‌های مدام دارای ظرفیت بالایی در حوزه کاشت محصولات کشاورزی ازجمله برنج است که به رشد و پایداری اقتصاد منطقه کمک می‌کند.

وی با اشاره به نشاء نیمی از زمین‌های استان گفت: شغل اصلی مردم گیلان شالی‌کاری و کشاورزی است که تاکنون، ۱۱ هکتار  از زمین‌های استان گیلان نشاء شده و آماده کاشت برنج است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به ماشینی انجام شدن نشاء در شالیزارهای گیلان بیان کرد: نشاء ماشینی بسیار به‌صرفه‌تر از نشاء دستی و سنتی بوده و به همین منظور بیش از ۵۷ درصد یعنی ۶۸ هزار هکتار از زمین‌های گیلان توسط دستگاه‌های ماشینی نشاء شده است.

درجانی بیشترین کاشت برنج در استان گیلان را برنج هاشمی اعلام کرد و افزود: گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است که از این مقدار زمین، ۷۵۰ هزار تن برنج که ۴۰ درصد برنج تولید کشور است کشت می‌شود که بیشترین مقدار آن برنج هاشمی است.  

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads