کد خبر: 186748 - تاریخ: چهارشنبه، 15 می 2019 - 10:22

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان خبر داد:

عامل ایجاد کانال تلگرامی شرط‌بندی و قمار‌آنلاین در رشت دستگیر شد

سرهنگ علی‌اصغر امیری، جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری فردی که با دایر کردن کانال تلگرامی قمار‌بازی و شرط‌بندی، اقدامات مجرمانه خود را عملی می‌کرد خبر داد.

 به گزارش خوبان، جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری فردی که با دایر کردن کانال تلگرامی قمار‌بازی و شرط‌بندی، اقدامات مجرمانه خود را عملی می‌کرد خبر داد.

سرهنگ علی‌اصغر امیری در تشریح این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا در پی رصد و پایش فضای مجازی با کانال تلگرامی که ۳ هزار و ۲۵۰ نفر عضو داشت و اقدام به آموزش شرط‌بندی و قمارآنلاین می‌کرد مواجه شدند.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به تاثیرات سوء اجتماعی، خانوادگی و اقتصادی که موضوع شرط‌بندی در جامعه برجای می‌گذارد، رسیدگی به آن به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های مستمر و پی‌جویی‌های فنی و پلیسی انجام شده متهم ۱۸ ساله در رشت شناسایی شد بیان داشت: با هماهنگی مرجع قضائی ماموران اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا به محل سکونت متهم اعزام، وی را دستگیر و تجهیزات رایانه‌ای مربوطه را توقیف کردند.

سرهنگ امیری با اعلام اینکه متهم در بررسی فنی پلیس به جرم خود اعتراف و انگیزه‌اش را منافع مالی عنوان کرد بیان داشت: پس از تشکیل پرونده متهم به مراجع قضائی معرفی شد.

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره اینکه متهم به تبلیغ و ترغیب برای عضویت در سایت‌های شرط‌بندی و جذب زیر مجموعه جهت کسب منافع مالی اقدام می‌کرده ادامه داد: این امر موجب خروج مقادیر قابل توجهی ارز از کشور و گسترش اقتصاد پنهان در جامعه می‌شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه امروزه بعضی از جوانان با طمع به دست آوردن سود کلان به دام چنین کانال‌های غیرقانونی می‌افتند افزود: طبق مواد ۷۰۵ تا ۷۱۱ قانون مجازات اسلامی گردانندگی، عضویت و فعالیت در سایت‌‌ها و گروه‌های قمار و شرط‌بندی آنلاین جرم محسوب شده و پلیس با مجرمان این حوزه طبق قانون برخورد جدی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید بر فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی نظارت بیشتری داشته باشند تا در دام سایت‌هایی همچون شرط‌‌بندی، قماربازی و دیگر سایت‌های مجرمانه نیفتاند زیرا گرایش به کسب پول‌های هنگفت نه‌ تنها در اغلب موارد ورشکستگی و نابودی را برای خانواده‌ها رقم می‌زند، بلکه بدهی‌های سنگینی را بر آنها تحمیل کرده و باعث از هم پاشیدن بنیان خانواده‌ می‌شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان از شهروندان خواست: از عضویت و فعالیت در کانال‌ها و گروه‌های شرط‌بندی و قماربازی خودداری کرده و فریب تبلیغات اغواکننده این سایت‌ها را نخورند، چون علاوه بر آنکه یک عمل مجرمانه و غیرقانونی را انجام داده‌اند، آگاهانه به دام مجرمان سایبری پا گذاشته‌اند.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads