کد خبر: 186742 - تاریخ: چهارشنبه، 15 می 2019 - 10:10

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان:

جذب ۷۰ درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بازار کار/ راه اندازی مرکز طراحی و تولید تجهیزات آزمایشگاهی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از مراکز آموزشی و مهارتی است و نقش مهمی در حوزه اشتغال و کارآفرینی دارد.

 به گزارش خوبان، رسول شمشادی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از مراکز آموزشی –مهارتی است که نقش مهمی در حوزه اشتغال و کارآفرینی دارد و حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان جذب بازار کارمی‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر ۷ هزار و ۷۰۰ دانشجوی دختر و پسر در ۷ دانشکده و آموزشکده دانشگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان گفت: این تعداد از دانشجویان در ۵۵ کد رشته در مقطع کاردانی و ۳۳ کد رشته در مقطع کارشناسی از جمله نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر، الکترونیک، حسابداری، صنایع شیمیایی، چوب، معماری، تاسیسات، نقشه کشی، تحصیل می‌کنند.

رسول شمشادی، از افزایش رشته‌های تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی خبر داد و افزود: بر اساس آمایش سرزمین استان در تلاشیم تا رشته‌های جدیدی در حوزه صنعت و نساجی در مقاطع کاردانی و کارشناسی راه اندازی کنیم.

وی، از آغاز ثبت نام دوره کاردانی از ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت خبر داد و گفت: همه گروه‌های آموزشی رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌توانند وارد دانشگاه شوند.

علی صفاری، مدیر مجتمع آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان نیز، از راه اندازی مرکز طراحی و تولید تجهیزات آزمایشگاهی در این دنشگاه خبر داد و گفت: این مرکز با هدف راستی آزمایی مهارت دانش آموختگان ایجاد شده است.

وی افزود:ما با توجه به توانمندی‌های علمی دانشجویان و دانش آموختگان این مرکز را راه اندازی کردیم تا علاوه بر کسب مهارت، دانسته‌های خود را تولید و وارد بازار کار و سرمایه کرده و زمینه کارآفرینی و اشتغال را فراهم کنند.

مدیر مجتمع آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: هم اکنون در این مرکز تابلوی آموزشی سلول خورشیدی، تابلوی آموزشی فیبر نوری، دوربین مدار بسته، اعلان حریق و دزدگیرطراحی و تولید شده است.

علی صفاری، با بیان اینکه کالا‌های تولید شده از نظر کیفیت با نمونه‌های خارجی مشابهت دارد، افزود: صفر تا صد این کالا‌ها توسط اساتید، دانشجویان و دانش آموختگان طراحی و تولید شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در مجتمع آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان، پکیج‌های آموزشی ویژه دانشجویان و دانش آموزان متناسب با کتاب‌های درسی طراحی و تولید می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads