کد خبر: 186716 - تاریخ: سه‌شنبه، 14 می 2019 - 10:38

رئیس سازمان چای کشور:

۷ هزار تن چای خشک در کارخانجات چای شمال کشور تولید شد

رئیس سازمان چای کشور از تولید ۷ هزار تن چای خشک در ۱۶۰ کارخانه چای شمال کشور از ابتدای چین بهاره برگ سبز چای خبر داد و گفت: این میزان از ۳۲ هزار تن برگ سبز چای تهیه و تولید شده است.

به گزارش خوبان،  حبیب جهانساز شامگاه دوشنبه در گفتگو با شبکه باران با بیان اینکه چین بهاره برگ سبز چای از باغات چای شمال کشور در استان‌های گیلان و مازندران با یک ۱۰ روزه تأخیر از نهم اردیبهشت ماه امسال آغاز شده است، اظهار کرد: از نهم اردیبهشت آغاز چین برگ سبز چای تاکنون ۷ هزار تن چای خشک از برگ‌های سبز برداشت شده تولید شده است.

وی افزود: این میزان چای از ۳۲ هزار تن برگ سبز چای توسط ۱۶۰ کارخانه چایسازی در استان‌های گیلان و مازندران تولید شده است.

جهانساز در ادامه با بیان اینکه تولید چای خشک در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است، گفت: شرایط مناسب آب و هوایی، توجه دولت به صنعت چای با پرداخت وام بهزراعی، دقت چایکاران در برداشت و همت کارخانه داران در تولید علت افزایش چای خشک تولیدی است.

وی ادامه داد: ۹۹ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک بود.

جهانساز با بیان اینکه ۹۰ درصد چای کشور در استان گیلان تولید می‌شود، گفت: گیلان و مازندران ۵۵ هزار خانوار چایکارو ۲۵ هزار هکتار باغ چای دارد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads