کد خبر: 186695 - تاریخ: سه‌شنبه، 14 می 2019 - 10:13

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان:

۳۵۰ روستای گیلان فاقد آب شرب روستایی هستند

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به اینکه ۳۵۰ روستای این استان فاقد آب شرب هستند، گفت: افزایش هزینه‌ها سرعت اجرای پروژه ها را کاهش داده است.

به گزارش خوبان، محبعلی رنج ور امروز دوشنبه در نشست با سرپرست فرمانداری صومعه سرا که در دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه با توجه به پراکندگی روستاهای در استان گیلان شبکه توزیع در این استان از سایر استان‌های کشور سخت‌تر است، افزود: در این شرایط هزینه خدمات و استهلاک افزایش می‌یابد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به وجود ۶۵ مخزن با ظرفیت ۶ هزار مترمکعب با ۵۱ ایستگاه پمپاژ در این استان، گفت: از سال ۹۴ تاکنون اعتبارات خوبی از صندوق توسعه در اختیار شرکت‌ها به صورت متمرکز در آب و فاضلاب کشور قرار گرفته که به صورت استانی توزیع شده است.

وی به اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه و ۲۰ میلیارد تومان نیز از ردیف مجتمع‌ها در قالب اسناد خزانه در سال گذشته به استان گیلان اشاره و بیان کرد: امسال اعتبار استان گیلان نسبت به سال گذشته در سطح ملی دو برابر شده است.

رنج ور با بیان اینکه ۳۵۰ روستای گیلان فاقد آب شرب روستایی هستند، ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌ها سرعت عملیاتی شدن کاهش می‌یابد. این در حالی است که تمام تلاش دولت برخورداری روستاها از آب شرب است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۵ پروژه با اعتبار ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای شهرستان صومعه سرا تعریف شده است، افزود: ۳۷ روستای این شهرستان فاقد آب شرب روستایی هستند که باید با برنامه ریزی تا پایان برنامه از این نعمت برخوردار شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به اینکه تعدادی از روستاهای صومعه سرا فاقد آب شرب روستایی هستند، گفت: در این شهرستان ۴۱ حلقه چاه، ۷ دهنه چشمه و ۱۶۱ کیلومتر خط انتقال وجود دارد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads