کد خبر: 186520 - تاریخ: پنج‌شنبه، 9 می 2019 - 17:28

در جلسه دوره‌ای شورای شهرستان رشت مطرح شد:

ابتدا میدان ولیعصر (عج) خمام را تمیز کنید بعد صحبت از بازنگری / مطالعات توسعه‌ی محور خمام – خشکیبیجار انجام شده است / شهرستان رشت تحت پوشش منطقه آزاد قرارمی‌گیرد

قرارگرفتن کل شهرستان رشت تحت پوشش منطقه آزاد انزلی، عدم دریافت عوارض تغییر کاربری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تأکید بر تمیز کردن میدان حضرت ولیعصر (عج) خمام از مهمترین موارد مطرح شده در جلسه دوره‌ای شورای شهرستان رشت بود.

به گزارش خوبان خبر، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با بیان اینکه شاخص برخورداری راه روستایی در کل استان‌ها ۵۵ کیلومتر است، اظهار کرد: در شهرستان رشت ۶۵ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و بخشی هم در حال انجام است بنابراین، پیرو هماهنگی‌هایی که انجام شده تا پایان شهریور ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر دیگر نیز بر این میزان اضافه شود.

ماکان پدرام با اشاره به آسفالت راه روستایی خمام گفت: اولویت آسفالت با مناطقی است که زیرسازی آن مهیا بوده و پیگیری‌های لازم توسط نمایندگان انجام تا با برنامه‌ریزی به مرحله عمل برسد.

 وی با اشاره به بدهکاراری راه و شهرسازی استان گیلان به پیمانکاران بیان کرد: مطالعات محور خمام ـ خشکیبیجار ـ لشت نشا، تقریباً تمام‌شده و در سال گذشته از مسیر ۱۹ کیلومتری آن، نقشه هشت کیلومتری آماده و قرارداد آن تکمیل شده است.

پدرام با تأکید بر اینکه اصلاح میدان و راه‌سازی در حریم خانوارها زندگی آن‌ها را دچار مشکل می‌کند، گفت: اگرچه انبوهی از گردشگران مهمانان استان گیلان شده و باید امنیت آنان تأمین شود اما انتظار می‌رود که این دغدغه مردم در کل استان درباره حفظ حریم‌ها موردتوجه مسؤولین قرار بگیرد.

 

 وی با اشاره به درخواست بازنگری طرح میدان ولیعصر (عج) خمام گفت: بهتر است در وهله اول میدان را تمیز و مرتب کرده تا چهره شهر خمام تغییر پیدا کند.

بنیاد مسکن عوارض تغییر کاربری دریافت نمی‌کند

«محمد اکبرزاده»  با بیان اینکه شهرستان رشت در طرح هادی روستایی از شاخص بالاتری نسبت به سایر شهرستان‎ها برخوردار است گفت: تنها در صدور سند روستایی است که این شهرستان عقب مانده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با تاکید بر نیازسنجی بخش‌های مختلف شهرستان توسط بخشداران افزود: کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها در حال شکل‌گیری است و باید این نیازسنجی‌ها انجام تا مطابق با شاخص‌ها در اولویت قرار گیرد.‌

 

وی با اشاره به تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده، سه‎شنبه گذشته در مجلس تصریح کرد: بخشی از این لایحه درخصوص به اشتراک‌گذاری توانمندی دهیاران و بنیاد مسکن به شکل قانونی است که تجربه این کار (آزادسازی مسیر و انجام زیرسازی توسط دهیاری‌ها و آسفالت معابر با قیر رایگان توسط بنیاد مسکن) در شهرستان رشت منجر به کسب رتبه اول این شهر در سطح کشور شد.

اکبرزاده شاخص اجرای طرح هادی در کشور را ۴۶ درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص در گیلان ۴۱ درصد و در شهرستان رشت ۵۸ درصد است بدین معنی که شهرستان رشت در این هم‌افزایی رتبه اول کشور را کسب کرد.

وی ادامه داد: در بخش خمام نیز با همکاری بخشداری‌ها و دهیاری‌ها به شاخص ۴۶ درصد اجرای طرح هادی دست یافتیم

اکبرزاده با بیان اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب راه طولانی در پیش است اعلام کرد: در سال گذشته ۱۶ درصد اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رشت بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان به‌منظور توسعه روستا  به بنیاد مسکن این شهر اختصاص یافت اما عقب ماندگی‌ها بسیار و معنی دار است.

وی با اشاره به شاخص صددرصدی طرح‌های هادی استان و گذشت ۱۰ سال از تهیه آن بر ضرورت بازنگری طرح تاکید کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان به عقب‌ماندگی معنی‌دار گیلان در صدور سند روستایی اشاره و تصریح کرد: این عقب‌ماندگی به‌دلیل وجود برخی مشکلات فنی جهت ارتقا صدور سند روستایی در قالب طرح ملی شمیم ایجاد شده است.

اکبرزاده بااشاره به تداخل طرح‌های هادی خاطرنشان کرد: اولین وظیفه طرح هادی تطبیق با تقسیمات کشوری است و رفع تداخل‌ها با تایید فرماندار قابل رفع بوده و محدودیت و ممنوعیتی ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی  نیز در این جلسه  با بیان اینکه در تلاشیم تا شهرستان رشت تحت پوشش سازمان منطقه آزاد قرار گیرد، اظهار کرد: با صحبت‌هایی که با مسؤولان مربوطه داشته‌ایم در تلاشیم تا هرچه سریع‌تر شهرستان رشت تحت پوشش منطقه آزاد قرار گیرد و برای انجام این کار دیوان عدالت اداری هم ورود کرده است.
 
جبار کوچکی نژاد با اشاره به عدم استفاده از بودجه‌های عمرانی برای تکمیل پروژه‌های شهرستان رشت بیان کرد: در شهرستان رشت ۱۵۰ میلیارد تومان برای آسفالت هزینه شده است تا شاخص را بالا ببریم و تمام این مقدار اعتبار از بودجه کشوری بوده است.

وی با اذعان به اینکه در تلاشیم در سال ۱۴۰۰ هیچ جاده‌ای رشت بدون آسفالت باقی نماند، گفت: تمام نهادها و ارگان‌ها نهایت همکاری را برای آسفالت جاده شهرستان رشت در طول این مدت انجام داده‌اند و در تلاشیم تا سال ۱۴۰۰ تمام جاده‌های رشت آسفالت شود.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر کند بودن روند آسفالت در جاده‌های روستایی بیان کرد:  مردم روستاهای کشور و استان گیلان جزو ارکان اصلی نظام هستند که باید به آن‌ها توجه ویژه شود ولی متأسفانه در چند وقت اخیر آسفالت جاده‌های روستایی به‌کندی در حال انجام شدن است که برای حل این مشکل  6 هزار میلیارد تومان قیر از وزارت نفت در حال دریافت شدن است.

کوچک نژاد با بیان اینکه در تلاشیم تا مشکل آب روستایی حل شود، گفت: برای  حل مشکل آب روستایی از صندوق ملی توسعه در تلاشیم منابعی را تأمین کرده‌ایم تا سه مشکل آب روستایی حل شود.

 احداث بیمارستان به پراکندگی جغرافیایی مربوط نبوده و مطابق با نیاز و جمعیت مناطق است 

در ادامه جلسه «غلامعلی جعفرزاده» با اشاره به فشارهای دشمن و کاهش درآمدهای کشور گفت: این تحریم‌ها و تهدیدها موجب فشار بر دولت و حاکمیت شده که در اقدامی شجاعانه برخی از اقدامات خود در برجام را متوقف کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه شهدای بسیاری برای سرافرازی این نظام به شهادت رسیدند افزود: ملت بزرگ و شجاع ایران در برابر زورگویی آمریکا ساکت نخواهد نشست تا آنان برای کشورمان تصمیم گرفته و صنعت نفت و پتروشیمی ما را دچار اختلال کند.

وی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال پیروزی انقلاب مردان بزرگی در این نظام پرورش یافتند تصریح کرد: دشمن در حال تلقین احساس رهاشدگی به مردم است و مدیران باید اهتمام جدی در رفع مشکلات مردم و ارائه خدمات بیشتر داشته باشند.

جعفرزاده با بیان اینکه باید پروژه‌ها مطابق با بازه زمانی تعیین شده پایان یابد اظهارکرد:  باید جلسات از لحاظ کارشناسی خارج و به تصمیم‌گیری برسد تا از زمان نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی با اشاره به آمایش بهداشت و درمان شهرستان تصریح کرد: احداث بیمارستان به پراکندگی جغرافیایی مربوط نبوده و مطابق با نیاز و جمعیت مناطق است.

«میرشمس مومنی‌زاده»  با اشاره به همت مدیران در توسعه و پیشرفت این شهرستان گفت: باید مشکلات و نیازمندی‌های شهرستان در قالب جلسات گفتگو محور مطرح تا با نیازسنجی اعتبارات و تجهیزات جهت رفع آن برنامه‌ریزی شود.

 

فرماندار رشت خواستار بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‎‌ها جهت خدمت به مردم شد و عنوان کرد: شرایط عمومی شهرستان مطلوب بوده و تعامل خوبی بین مسئولان و مدیران شهرستان جهت خدمتگزاری به مردم و توسعه شهر وجود دارد.

وی با اشاره به انجام خدمات عمرانی جهت توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان افزود: گام‌های مطلوبی جهت اجرای طرح‌های هادی و آسفالت راه‌های روستایی و بین‌شهری برداشته شده و ارتقا شاخص بهره‌مندی را شاهد هستیم.

 «میرشمس مومنی‌زاده» امروز (پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت) در شورای برنامه‌ریزی شهرستان رشت با اشاره به همت مدیران در توسعه و پیشرفت این شهرستان گفت: باید مشکلات و نیازمندی‌های شهرستان در قالب جلسات گفتگو محور مطرح تا با نیازسنجی اعتبارات و تجهیزات جهت رفع آن برنامه‌ریزی شود.

 

فرماندار رشت خواستار بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‎‌ها جهت خدمت به مردم شد و عنوان کرد: شرایط عمومی شهرستان مطلوب بوده و تعامل خوبی بین مسئولان و مدیران شهرستان جهت خدمتگزاری به مردم و توسعه شهر وجود دارد.

 

وی با اشاره به انجام خدمات عمرانی جهت توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان افزود: گام‌های مطلوبی جهت اجرای طرح‌های هادی و آسفالت راه‌های روستایی و بین‌شهری برداشته شده و ارتقا شاخص بهره‌مندی را شاهد هستیم.

مومنی زاده خواستار تشکیل کمیته‌ایی با دبیری معاونت برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری رشت جهت پیگیری مباحث مطروحه در این جلسه شد.

در ادامه این جلسه مدیران حاضر به ارائه خدمات و نیازهای خود در سال ۹۸ پرداختند.

لزوم سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌ها در بخش خمام

بخشدار خمام نیز در ادامه این جلسه با بر لزوم سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های عمرانی این بخش تأکید و بیان کرد: بخش خمام توانمندی‌های زیادی در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعت و تجارت داشته و از موقعیت جغرافیایی خاصی برخوردار بوده نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

رضا مهدوی همچنین به مشکلات این بخش نیز اشاره کرد و گفت: سرعت بخشیدن به روند صدور سند روستایی، لزوم بازنگری در طرح هادی روستایی، انعقاد تفاهم نامه برای اجرای پروژه آسفالت مناطق روستایی، حل مشکل آب شرب روستایی، مشکلات آبفای شهری و تأسیسات مخزن هوایی، لزوم تأمین اعتبار حل مشکلات موجود در آب و فاضلاب شهری، مشکلات شرکت توزیع برق و تأمین اعتبار برای بالابر از جمله مشکلات بخش خمام است که باید با تعامل و همکاری دستگاه‌ها، نمایندگان مجلس و مسئولان برای رفع اقدام شود.

 

انتهای پیام/۲۶۶۶


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads