کد خبر: 186512 - تاریخ: پنج‌شنبه، 9 می 2019 - 16:26

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تأسیس بیمارستان در خمام فعلا مقدور نیست / هر ۴۰ هزار نفر جمعیت یک کد اورژانس تعلق می‌گیرد

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تأسیس بیمارستان در خمام فعلاً مقدور نیست، گفت: توجه به آمایش سرزمینی با توجه به جمعیت خمام و فاصله آن با رشت ایجاد یک بیمارستان در این بخش فعلاً مقدور نیست.

به گزارش خوبان خبر ؛ علی داودی اظهار کرد: اگر خیرین یا بخش خصوصی درخواست کنند ما مجوز مراکز دیالیز و به ازای هر هفت بیمار دیالیزی یک دستگاه دیالیزی به بخش خمام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه با توجه به آمایش سرزمینی با توجه به جمعیت خمام و فاصله آن با رشت ایجاد یک بیمارستان فعلاً مقدور نیست، گفت: در آینده مردم بخش خمام می‌توانند مانند سایر شهرها از مرکز جامع سلامت استفاده کنند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه آمایش سرزمینی توسط سازمان برنامه‌وبودجه انجام می‌شود، تصریح کرد: آمایش سرزمینی می‌گوید که خمام جزو شهرستان رشت است و زمانی که به شهرستان رشت تعداد مشخصی تخت بیمارستانی تعلق می‌گیرد یعنی ازاین‌بین تعدادی نیز به بخش‌ها تعلق دارد و این به معنای ساخت بیمارستان مجزا در بخش نیست.

 علی داودی با بیان اینکه به هر ۴۰ هزار نفر جمعیت یک کد اورژانس تعلق می‌گیرد، افزود: اگر جمعیت خمام بیش از این مقدار باشد باید درخواست دهند تا یک کد دیگر به آن‌ها تعلق بگیرد.

وی با تأکید بر تشکیل مجمع خیرین بخش خمام تصریح کرد: مجمع خیرین می‌توانند درخواست بدهند که زمینی برای ساخت یک درمان بستر ۶ تخته پیش‌بینی‌شده و مجوز آن را بگیرند، در ساخت این درمان بستر دانشگاه علوم پزشکی تنها طرح و مجوز می‌دهد و مجمع خیرین می‌توانند به‌صورت جمعی این امر را محقق کنند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبنی بر تجهیز مرکز بهداری این بخش گفت: مرکز درمانی خمام به‌عنوان یک مرکز درمانی مجهز در استان در حال فعالیت است، این مرکز متناسب با جمعیت خود در حال خدمات‌رسانی است.

 

به گزارش خوبان خبر؛  بخش خمام با داشتن ۵۴ هزار و ۸۶۰ نفر از وجود بیمارستان محروم است و مردم این بخش در حالی از نداشتن یک بیمارستان مجهز عمومی رنج می‌برد که برای دستیابی به خدمات پزشکی و بیمارستانی مجبورند برای درمان به بیمارستان های موجود در رشت و یا انزلی مراجعه کنند که این امر ضمن افزایش هزینه‌ های درمان، خطرات بسیاری را نیز برای شهروندان در پی دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads