کد خبر: 186472 - تاریخ: چهارشنبه، 8 می 2019 - 09:31

نر‌افزار‌های جعلی صیغه‌یاب و دوست‌یاب دامی برای شهروندان

سرپرست پلیس فتا استان گیلان، گفت: نرم افزاری با عناوین صیغه یاب، همسریاب و دوست یاب تنها برای سرقت اطلاعات و کلاهبرداری از شهروندان طراحی شده است.

به گزارش خوبان،ایرج پورمستمند در جمع خبرنگاران، با بیان این خبر اظهار کرد: سودجویان با ساخت و بارگذاری نرم‌افزار جعلی موبایلی صیغه‌یاب و دوست‌یاب و انتشار آن در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی در قالب دانلود رایگان و پرداخت درون برنامه‌ای اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند.

وی ادامه داد: فعال‌سازی و استفاده از قابلیت‌های این نرم‌افزار مستلزم پرداخت اینترنتی مبالغی بسیار ناچیز از سوی شهروندان است که کاربران را به صفحات جعلی بانکی (فیشینگ) هدایت می‌کند و در نهایت مجرمان سایبری ضمن سرقت اطلاعات و رمز اینترنتی کارت بانکی، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آن‌ها می‌کنند.

پورمستمند تصریح کرد: نصب این‌گونه نرم‌افزارها از منابع نامعتبر بر روی تلفن همراه موجب هک و سرقت اطلاعات کاربران و سوء‌استفاده از آن می‌شود.

سرپرست پلیس فتا گیلان از شهروندان خواست، به هیچ عنوان به پیشنهادهای جذاب و اغواگرایانه در فضای مجازی توجه نکرده و هنگام پرداخت اینترنتی ابتدا از اصالت درگاه بانکی اطمینان یافته و برای وارد کردن اطلاعات کارت خود همیشه از پروتکل امن https استفاده کرده و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام

  


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads