کد خبر: 186432 - تاریخ: سه‌شنبه، 7 می 2019 - 09:52

مدیرکل تأین اجتماعی گیلان خبرداد:

از رشد ٧ درصدی مستمری بگیران گیلان تا دریافت خدمات غیر حضوری با ثبت نام در سامانه

بیش از ٨٠٠٠ مستمری بگیر در سال گذشته به جرگه دریافت کنندگان تعهدات بلندمدت تامین اجتماعی گیلان افزوده شده است.

به گزارش خوبان ، بیمه شدگان و کارفرمایان می‌توانند جهت بهره برداری، با ایجاد حساب کاربری در سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی ثبت نام نمایند.

جمیل حق پرست مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با اعلام این خبر افزود: اشاعه و گسترش خدمات در بستر اینترنت و الکترونیکی بصورت غیرحضوری رویکردی است که سازمان تأمین اجتماعی در سالهای اخیر در برنامه‌های محوری خود قرار داده است.

ایشان اظهار داشت: انجام تعهدات کوتاه مدت در بخشهای غرامت دستمزد و کمک هزینه‌ها شامل استعلام استحقاق کمک هزینه ازدواج، درخواست غرامت دستمزد بیماری، درخواست کمک هزینه بارداری، درخواست اروتز و پروتز، درخواست کمک هزینه ازدواج، درخواست کمک هزینه کفن و دفن، درخواست برقراری مقرری بیمه بیکاری، درخواست دفترچه درمانی (تمدید، صدور، تجدید و المثنی)، سایقه، اعتراض به سابقه، ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی و … خدماتی است که در مرحله اول این طرح در دسترس می‌باشد.

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان همچنین یکی ازبخشهای این سامانه را منوی محاسبه خرید خدمت سربازی برشمرده و افزود: بیمه شدگان می‌توانند با ثبت اطلاعات درخواستی در این بخش، مبلغ و شرایط پرداخت حق بیمه دوره سربازی را کسب نمایند.

جمیل حق پرست با اشاره به اینکه، بهره گیری از این سامانه، میزان مراجعات به شعب را تا حد زیادی کاهش خواهد داد اذعان داشت: جهت ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شدگان و کارفرمایان ارجمند می‌توانند به نشانی  https://eservices.tamin.ir  مراجعه نمایند.

رشد ٧ درصدی مستمری بگیران گیلان در سال ٩٧

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه تعداد مستمری بگیران تحت پوشش در استان در سال ٩٧ از ١١٧٠۵٢ نفر به ١٢۵١۴٧ نفر افزایش یافته است از رشد ٧ درصدی این گروه از مخاطبین در سال گذشته خبر داد.

وی افزود: بطور متوسط ماهانه حدود ۶۵٠ تا ٧٠٠ نفر به مستمری بگیران استان اضافه می‌گردد بگونه ای که تعداد بازنشستگان تحت پوشش در سال ٩٧ از ٧٩٠٧٢ نفر به ٨۴٩۶٨ نفر، تعداد ازکارافتادگان از ۶۵٩٩ نفر به ۶٨١٨ نفر و تعداد بازماندگان از ٣١٣٨١ نفر به ٣٣٣۶١ نفر رشد یافته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان همچنین اظهار داشت: در سال گذشته تعداد بازنشستگان از رشدی ٧/۴ درصدی برخوردار بوده است.

جمیل حق پرست با اشاره به رشد ٣/٣ درصدی ازکارافتادگان و ۶/٣ درصدی بازماندگان اذعان داشت: این میزان افزایش در گروههای مستمری‌ها در حالی تحقق یافته که میزان بیمه شدگان اصلی استان تنها یک درصد افزایش داشته است.

حق پرست در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اخذ لیست و محاسبات اعمال افزایش مستمریهای سال ٩٨ توسط واحدهای اجرایی در دستور کار قرار دارد و به حول و قوه الهی مستمری اردیبهشت ماه به نرخ جدید پرداخت خواهد شد ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و صبوری مستمری بگیران عزیز اذعان داشت: تفاوت فروردین ماه نیز بر اساس هماهنگی صورت گرفته در خردادماه پرداخت خواهد شد.

مدیرکل استان با اشاره به اینکه تنها در استان گیلان بابت پرداخت تفاوت هر ماه به مبلغی بیش از ۴٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: انجام تکالیف قانونی از سوی کارفرمایان و پرداخت حق بیمه توسط گروههای اختیاری و مشاغل آزاد در موعد مقرر در شرایط اقتصادی فعلی بهترین کمک برای اجرای مناسب تعهدات از سوی تأمین اجتماعی است.

۶٨ درصد مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان را بازنشستگان تشکیل می‌دهند

جمیل حق پرست مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان طی گزارشی در خصوص جامعه مستمری بگیران تحت پوشش در استان اظهار داشت: در پایان سال ٩٧ تعداد مستمری بگیران تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان به ١٢۵١۴٧ نفر رسید.

ایشان افزود: از این جمعیت حدود ۶٨ درصد یعنی ٨۴٩۶٨ نفر را بازنشستگان تشکیل می‌دهند که بزرگترین گروه مستمری بگیران می‌باشند.

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: تعداد ٣٣٣۶١ نفر بازمانده و ۶٨١٨ ازکارافتاده نیز دیگر گروههای مستمری بگیران تحت پوشش را تشکیل می‌دهند.

حق پرست با بیان اینکه بالاترین میزان تعهدات در سازمان تأمین اجتماعی مربوط به پرداخت مستمری‌ها است خاطر نشان ساخت: در سال گذشته بطور متوسط ماهانه مبلغ ٢٠٠ میلیارد تومان بابت انواع مستمری‌ها در گیلان پرداخت شده است که پیش بینی می‌گردد براساس میزان افزایش ابلاغی در سال جدید این رقم درهر ماه به ٢۴٠ تا ٢۵٠ میلیارد تومان برسد.

شایان ذکر است تعداد مستمری بگیران استان در سال ٩٧ از ٧ درصد رشد برخوردار بوده است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads