کد خبر: 186262 - تاریخ: شنبه، 4 می 2019 - 10:39

رونمایی از هواپیمای فوق سبک سیمرغ در زیباکنار لشت نشاء

هواپیمای فوق سبک ۲ نفره سیمرغ با حضور فرماندهان نظامی و مسئولان گیلان در دانشگاه امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه در زیباکنارلشت نشاء رونمایی شد.

به گزارش خوبان خبر؛ هواپیمای فوق سبک ۲ نفره سیمرغ با حضور فرماندهان نظامی و مسئولان گیلان در دانشگاه امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه در زیباکنارلشت نشاء رونمایی شد.

مصطفی خشنود با اشاره به اینکه هواپیمای فوق سبک سیمرغ حاصل تلاش جوانان این مرزوبوم است، اظهار کرد: این هواپیما کاملاً بومی است و توسط دانشمندان جوانِ ما در مرکز ساخته‌شده است.

مسؤول مرکز تحقیقات هوافضای شهید تهرانی مقدم گیلان با بیان اینکه هواپیمای دونفره فوق سبک سیمرغ ساخت جوانان مرکز تحقیقات شهید تهرانی مقدم گیلان و شهید زنجرسیم بوشهر است، گفت: این هواپیما کار جوانان گیلان و بوشهر و حاصل همبستگی جوانان از شمال تا جنوب کشور بوده و ۶ متر طول، دو متر ارتفاع و ۲۶۵ کیلو وزن دارد.

وی با بیان به اینکه این هواپیما، حاصل اتحاد مشترک جوانان گیلان و بوشهر است، افزود: برای این هواپیمای دو سرنشین ۱۸۰ میلیون تومان هزینه شده که این مبلغ حدود یک‌سوم هزینه‌های مشابه این هواپیماست و می‌تواند صرفه‌جویی ارزی خوبی داشته باشد.

خشنود ساخت این هواپیما در استان گیلان را قدمی برای رسیدن در مسیر علمی هوافضا دانست و بیان کرد: امروز دشمن با تمام توان و با کمک نیروهای داخلی و خارجی خود به دنبال گرفتن پیشرفت علمی ایرانیان است.

وی با اشاره به اینکه هواپیمای سیمرغ، حاصل تلاش جوانان شمال تا جنوب کشور است، گفت: با اعتماد و اطمینان کردن به دانشمندان جوان خودمان، الحمدالله از این اعتماد و اطمینان سربلند در آمدیم.

انتهای پیام/۸۴۰۸۸۱۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads