کد خبر: 186165 - تاریخ: پنج‌شنبه، 2 می 2019 - 21:47

قائم مقام رییس کل دادگستری گیلان: قاضیان ما جزو سالم‌ترین قشرهای جامعه هستند

رئیس جدید دادگستری بخش خمام معرفی شد

معاون دادگستری گیلان با اشاره به ضد فساد بودن قضات قوه قضائیه بیان کرد: عده‌ای در جامعه سعی دارند تا سلامت قوه قضائیه را زیر سؤال برده و‌ برای عملی شدن این کار از تمام امکانات خود استفاده می‌کنند درحالی‌که مردم ما به قوه قضائیه اعتماد کامل داشته و قاضیان ما جزو سالم‌ترین قشرهای جامعه هستند.

به گزارش خوبان ، مجید الهیان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری خمام با بیان اینکه جوانان باید شهدا را الگوی خود قرار دهند اظهار کرد: در کشور شهدای گران‌قدری وجود دارد که اگر مردم و به‌ویژه جوانان به وصیت‌نامه این شهیدان رجوع و آن‌ها را سرمشق زندگی خود قرار دهند بسیاری از مشکلات کشور رو به بهبودی می‌رود.

وی با تأکید بر لزوم همدلی مسؤولین برای حل مشکلات مردم گفت: مردم دارای بینش سیاسی بسیار بالایی بوده و اگر ببینند که مسؤولین برای حل مشکلات آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نکرده و با همدلی و وحدت به دنبال حل مشکلات مردم هستند با آرامش بیشتری به زندگی خود ادامه می‌دهند.

الهیان با درخواست از قضات در برقرار کردن عدالت در اجرای حکم  افزود: کسی که حکم صادر می‌کند اگر تحت تأثیر بازی سیاسی قرارگرفته و‌ حقی را باطل و باطلی را حق کند باید در پیشگاه پروردگار پاسخ اعمال خود را بدهد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه قضات در پیشگاه پروردگار بیان کرد: کسی که بر اساس عدالت و قطعیت رأی می‌دهد در پیشگاه خدا دارای عزت بوده و خداوند نعمت‌های خود را شامل حال او کرده و آن‌ را به رستگاری می‌رساند.

  قائم مقام رییس کل دادگستری گیلان  با بیان اینکه اگر در کشور به جوانان اعتماد شود جامعه به توسعه می‌رسد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در برنامه گام دوم تأکید ویژه‌ای بر استفاده از ظرفیت جوانان در تمام حوزه‌ها دارند و‌ که انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه در راستای اجرایی شدن برنامه گام دوم انقلاب است.

وی با اذعان به اینکه قضات در اجرای حکم باید قانون را رعایت کنند تصریح کرد: انقلابی بودن سرلوحه کار دستگاه قضایی بوده و برای رسیدن به این هدف در صدور حکم، قانون را رعایت کرده و از هیچ  تلاشی  دریغ نمی‌شود.

قائم مقام رییس کل دادگستری گیلان با اشاره به ضد فساد بودن قضات قوه قضائیه بیان کرد: عده‌ای در جامعه سعی دارند تا سلامت قوه قضائیه را زیر سؤال برده و‌ برای عملی شدن این کار از تمام امکانات خود استفاده می‌کنند درحالی‌که مردم ما به قوه قضائیه اعتماد کامل داشته و قاضیان ما جزو سالم‌ترین قشرهای جامعه هستند.

 وی با اذعان به اینکه تفکیک قوای سه‌گانه نباید باعث جزیره‌ای عمل کردن قوا شود تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی قوای سه‌گانه در جمهوری اسلامی اختیاراتشان از هم تفکیک‌شده و مستقل عمل می‌کنند ولی باید در بین خود وحدت ایجاد کنند زیرا مردم هر کوتاهی در انجام امور را از چشم جمهوری اسلامی می‌بینند.

گفتنی است ، در پایان این مراسم مهرداد یزدانی  با ابلاغ حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس دادگستری بخش خمام معرفی و از زحمات علی‌اصغر عسگری در این سمت قدردانی شد.

 

انتهای پیام/۵۹۸۹۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads