کد خبر: 186096 - تاریخ: چهارشنبه، 1 می 2019 - 10:28

۴۶۰ میلیون دلار کالا از گیلان صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از صادرات ۴۶۰ میلیون دلار کالا از استان طی سال گذشته خبر داد.

 به گزارش خوبان، فرهاد دلق پوش سه شنبه شب در کمیته توسعه صادرات غیر نفتی سازمان صمت در رشت افزود: طی سال گذشته، بیش از ۹۲۱ تن کالا از گمرکات استان به کشورهای منطقه صادر شده است.
وی میزان افزایش صادرات از نظر ارزش در سال ۹۷ را نسبت به سال ۹۶ ، ۷۰ درصد عنوان و تصریح کرد: عمده این محصولات صادراتی شامل سیمان،کلینکر، سنگ ساختمان، سرامیک، بیسکویت، کلوچه، رب و نوشیدنی، پارچه توری، البسه و چای و … می شود که از این استان به عنوان مبدا صادر شده و اغلب تولیدات واحدهای صنعتی استان است.
دلق پوش مقصد کالاهای صادراتی را عمدتا کشورهای حاشیه خزر، روسیه، آذربایجان، گرجستان و ترکمنستان ذکر و بیان کرد : برخی از این محصولات به سایر کشورهای منطقه نظیر اوکراین، عراق، آسیای مرکزی و ترکیه نیز صادرات می‌شود که این میزان صادرات طی سال گذشته از استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، از نظر ارزش دلاری ۳۳ درصد افزایش داشته است.
وی به برگزاری ۲۰ فقره نمایشگاه تخصصی داخلی در زمینه های مختلف در استان اشاره و اضافه کرد: برای برگزاری و مشارکت در نمایشگاه خارجی کراسنودار روسیه نیز با اتاق بازرگانی همکاری لازم انجام شده است.
دلق پوش به برگزاری ۱۶ جلسه پایش تجارت خارجی در سال ۹۷ اشاره و تصریح کرد: سال گذشته با توجه به پایش صورت گرفته ۲۷۸ مورد کارت بازرگانی برای افزایش فعالیت های مرزی کارت مبادلات مرزی ۲۶۴ خانوار تمدید شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین با اشاره به صدور ۱۰۱ مورد کارت بازرگانی جدید در سال۹۷ خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای سازمان توسعه کالاهای صادرات محور و نفوذ در بازارهای حاشیه خزر و منطقه با افزایش کیفیت و تنوع بخشی محصولات است که از برنامه های اولویت دار این سازمان در سال رونق تولید است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads