کد خبر: 185873 - تاریخ: جمعه، 26 آوریل 2019 - 12:39

افزایش نرخ خرید تضمینی چای ضرورت دارد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس بر ضرورت افزایش نرخ خرید تضمینی چای در جهت افزایش کیفیت تولید و رغبت نسل جدید به کشت این محصول تأکید کرد.

 به گزارش خوبان، اسدالله عباسی در سومین جلسه کمیته تخصصی چای گیلان در سالن اجتماعات استانداری با تأکید بر لزوم پرداخت قانونمند و کارشناسی پرداخت خرید تضمینی به کشاورزان اظهار کرد: در پرداخت خرید تضمینی چای نه باید تفریط و نه باید افراط شود اما اگر پرداخت خرید تضمینی همچون گذشته پرداخت شود به نفع کشاورز است.

وی با بیان اینکه باقیمت خرید تضمینی فعلی نمی‌توان به‌زراعی و افزایش کیفت چای را انتظار داشت افزود: با هزینه بالای تولید و عدم رغبت جوانان به کشت چای کیفیت چای ممکن نیست.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بین هزینه زنجیره تولید و قیمت مصرف چای تطابقی وجود ندارد تصریح کرد: از هر سه یا چهار کیلو برگ سبز چای یک کیلوگرم چای خشک حاصل می‌شود که در مقایسه با در نظر گرفتن قیمت خرید تضمینی هیچ تطابقی بین زنجیره تولید و مصرف وجود ندارد.

نماینده مردم رودسر و املش با تأکید برافزایش قیمت خرید تضمینی چای گفت: اگر قیمت خرید برگ سبز چای درجه‌یک و دو افزایش پیدا نکند نسل جوان حاضر به کشت چای و برداشت محصول نمی‌شود.

عباسی با تأکید بر تعیین قیمت کارشناسی نرخ خرید تضمینی چای افزود: نمایندگان شهرستان‌های چایکار آمادگی دارند در جلسات و کمیته‌های تخصصی چای حاضر و با پیگیری افزایش نرخ خرید چای در شورای اقتصاد را دنبال کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads