کد خبر: 185832 - تاریخ: چهارشنبه، 24 آوریل 2019 - 15:45

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس:

کمبود نیروی انسانی در بیمارستان‌ها/ مجوز جذب نیرو داده شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس از وجود کمبود نیروی انسانی در بیمارستان ها خبر داد و گفت: مجموعه دولت باید مجوز استخدام و جذب نیرو را صادر کند.

 به گزارش خوبان، منوچهر جمالی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی بهداشت و هفته ملی سلامت که در سالن اجتماعات معاونت سلامت برگزار شد با تاکید بر اقتصاد سلامت، اظهار کرد: اقتصاد سلامت امری پذیرفته شده در بخش بهداشت جهانی است که همراه با هماهنگ ساختن اهداف، برنامه‌ها و داشته‌های خود به صورت هماهنگ باید انجام شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: ایران همانند تمام دنیا به دنبال دسترسی آسان و ارزان افراد به امکانات بهداشتی برای پیشگیری و درمان انواع بیماری‌ها است.

وی با اشاره به اینکه بازگشت وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی به روزهای اوج خود تاکید کرد: پایان بدهکاری‌ها دانشگاه علوم پزشکی گیلان و نیز سرعت رشد و تغییرات مثبت در این دانشگاه نوید دهنده روزهای خوب برای دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت است.

جمالی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان زمانی جز بدهکارترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بود، افزود: این دانشگاه در آینده‌ای نزدیک به اوج شکوفایی خود خواهد رسید.

وی در ادامه بر جذب اعتبارات و منابع مالی، سرمایه انسانی، امکانات، تجهیزات و داشته‌های ضروری دانشگاه گیلان تأکید کرد و گفت: جذب اعتبارات و پرداخت بدهکاری‌های دانشگاه همچنان ادامه دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به کمبود نیروی انسانی در بیمارستان‌ها، بیان کرد: تعداد پرستاران و کمک بهیاران هر روز کمتر شده و تعداد تخت‌های بیمارستانی، مراجعین و کارها بیشتر می‌شود به همین منظور مجوز استخدام و جذب نیرو باید با همکاری مجموعه دولت داده شود.

جمالی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده، پرونده الکترونیکی در شهرهای با جمعیتی بالای ۲۰ هزار نفر به صورت کامل انجام نشده است، افزود: تعیین فرایندهای دقیق در بخش درمانی، آموزش پزشکی، فرآیندها و برنامه‌ها در بخش مصرف دارو در مقایسه با گذشته و دقت، نظارت بیش از پیش کارکنان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 4599231

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads