کد خبر: 185799 - تاریخ: سه‌شنبه، 23 آوریل 2019 - 22:40

توسط روستاییان روستای تاریک دره دیلمان

دو بانوی دوچرخه سوار سوئیسی در ارتفاعات دیلمان نجات یافتند

دو بانوی دوچرخه سوار سوئیسی که در برف گیرکرده بودند پس از پیدا شدن توسط روستاییان یک روستا در بخش دیلمان پناه داده شدند و از برف و سرما نجات یافتند

به گزارش خوبان ؛ دو بانوی دوچرخه سوار سویسی که به همراه یک ایرانی سویسی در قالب یک تیم سه نفره سه روز پیش از منطقه الموت قزوین وارد منطقه کلیشم در بخش عمارلوی شهرستان رودبار شده بودند روز یکشنبه از همراه خود جدا و به منطقه دیلمان عازم می شوندکه روزگذشته در ارتفاعات بخش دیلمان از شهرستان سیاهکل در سرما و برف گرفتار شدند که توسط روستاییان مهربان روستای تاریک دره دیلمان از مرگ نجات یافتند.

این دو دوچرخه سوار نا آشنا با این منطقه کوهستانی در بارش برف و باران و سرمای شدید در راه و بیراهه گرفتار شده بودند و دوچرخه ها در برف از حرکت باز می ایستند اما روستاییان تاریک دره آنها را پیدا می کنند و این دو دختر را در خانه های گرم خود پناه و اسکان می دهند.

به گفته شاهدان محلی، این دو بانوی سوئیسی روز یکشنبه از همراه ایرانی و سویسی خود در کلیشم جدا می شوند و به تنهایی مسیر کلیشم به دیلمان سپس سیاهکل و لاهیجان را مقصد سفر خود انتخاب می کنند و این دو چرخه سوار روستاهای کلیشم، قوشلانه، کرفچال، سیستانک، دنبالده، اسطلخ کوه، ناش، آسیابر را رکاب می زنند که در روستای تاریک دره که در ده کیلومتری شهر دیلمان قرار دارد گرفتار برف و بوران می شوند.

از طرفی روز دوشنبه امکان ارتباط موبایلی این دو با همراه خود به دلیل نداشتن خط قطع می شود و نداشتن تماس موبایلی، موجب نگرانی همراهان ایشان می شود که ظهر روز گذشته روستاییان تاریک دره آنها را پیدا می کنند. شب دو دوشنبه این دو مهمان آنها بودند و قرار است امروز(سه شنبه ) آن منطقه را به سمت سیاهکل و لاهیجان ترک کنند.

فردی بنام حامد غلامی نیز از ساکنان روستای کوهستانی اسطلخ کوه از توابع خورگام شهرستان رودبار روز دوشنبه ،مسیرهای حرکت این دو را در چندین کانال تلگرامی منطقه اطلاع رسانی می کند و نسبت به گم شدن و احتمال خطر برای این دو دوچرخه سوار سویسی هشدار می دهد و از روستاییان مسیر می خواهد در صورت پیدا کردن به نجات آنها بشتابند.

منطقه کوهستانی خورگام، عمارلو و دیلمان که شامل سه بخش می شوند و در جوار هم قرار دارند از نظر تقسیمات کشوری و جغرافیایی به دو شهرستان رودبار و سیاهکل تقسیم می شوند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads