کد خبر: 185793 - تاریخ: سه‌شنبه، 23 آوریل 2019 - 15:12

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشت خبر داد:

تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای بیش از ۷۴۲ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی شهرستان رشت

در راستای طرح تحول نظام سلامت در حال حاضر برای بیش از ۷۴۲ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی شهرستان رشت پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است.

به گزارش خوبان، جلال برشان، رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشت گفت: در راستای طرح تحول نظام سلامت  ، طرح سامانه سیب به صورت رایگان از سال ۹۵ در استان گیلان اجرا شده است و در اجرای آن در حال حاضر برای ۱۰۰ درصد از جمعیت روستایی و ۷۰ درصد از جمعیت شهری شهرستان رشت معادل بیش از ۷۴۲ هزار نفر پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است.

وی افزود: پرونده الکترونیک با هدف کنترل و پیشگیری بیماری‌های غیر واگیر از جمله: خطر سنجی بیماری‌های قلبی- عروقی، تست‌های غربالگری، پیشگیری از سرطان، واکسیناسیون، کنترل فشار خون و دیابت تشکیل می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشت گفت: افراد می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی و سوابق بهداشتی و درمانی خود به نزدیک‌ترین مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشت مراجعه و نسبت به تکمیل و تشکیل پرونده خود اقدام کنند.

جلال برشان، با اشاره به اینکه شهرستان رشت ۴۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی دارد، افزود: ۷ مرکز شبانه روزی نیز در شهر‌های خمام، خشکبیجار، کوچصفهان، لشت نشا و سنگر فعال است.

وی به هفته سلامت و شعار بهداشت جهانی مبنی بر پوشش همگانی سلامت اشاره و تصریح کرد:هفته سلامت فرصت مغتنمی است که به سلامت، پیشگیری و کنترل بیماری‌ها بیشتر توجه شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشت، از افرادی که تاکنون موفق نشدند برای خود پرونده الکترونیک سلامت تشکیل دهند خواست، هرچه سریعتر نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

در راستای گرامیداشت هفته سلامت جمعی از کارکنان مرکز بهداشت شهرستان رشت با حضور در فرمانداری اقدام به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای کارکنان این نهاد کردند.

انتهای پیام/۵۶۹۹۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads