کد خبر: 185760 - تاریخ: دوشنبه، 22 آوریل 2019 - 15:53

تازه ترین رکورد کاهش وزن در جهان؛

جوان خشکبیجاری بدون جراحی و مصرف دارو ۱۱۹ کیلو وزنش راکاهش داد

سید محمدحسین سیدمحمدی اهل بخش خشکبیجار شهرستان رشت که ۲۱۳ کیلوگرم وزن داشت؛ بدون عمل جراحی، تحت رژیم غذایی و انجام ورزش های منظم تحت نظر مربی بدنسازی، وزنش را ۱۱۹ کیلوگرم کاهش داد.

به گزارش خوبان خبر؛ سید محمدحسین سیدمحمدی جوان ۲۳ ساله ای است که با تازگی درسش را در مقطع کارشناسی مهندسی شیلات به اتمام رسانده و آماده شرکت در کنکور کارشناسی ارشد می شود. او در شرایطی همچون افراد عادی به زندگی خود ادامه می دهد در حالیکه پیش از این؛ با دشواری های ناشی از اضافه وزن شدید دست و پنجه نرم می کرد.
وی  داشت: هم اینک ۹۴ کیلوگرم وزن دارم و دوباره به زندگی عادی خود برگشته و می توانم کارهای روزمره ام را انجام دهم و همانند سایر مردم زندگی کنم.

وی افزود: از کودکی استعداد چاقی داشتم و از حدود هفت سال پیش، چاقی مفرط به سراغم آمد که موجب شد ورزش را کنار بگذارم و نتوانم کارهای عادی و معمولی خود را انجام دهم؛ اگرچه نزد پزشکان متعددی رفته بودم و تحت رژیم های غذایی بودم ولی این موضوع تأثیری نداشت و پیشنهاد جراحی به من شد که خانواده ام مخالفت کردند.
وی ادامه داد: زندگی سختی داشتم و نمی توانستم به درستی حرکت کنم و حتی خوابیدن و غذاخوردن نیز برایم مشکل و طاقت فرسا بود؛ همه این مسائل موجب افسردگی ام شده بود و امیدی به زندگی نداشتم که در نهایت؛ پس از آشنایی با پورمحمد از مربیان نام آشنای بدنسازی، وزنم کاهش یافت و به زندگی عادی برگشتم.
سیدمحمدی که هم اینک رکوددار کاهش وزن در جهان محسوب می شود، اظهار کرد: در رژیم غذایی که توسط مربی به من داده شد، می توانستم همه چیز حتی برنج نیز مصرف کنم اما این مصرف طبق دستور انجام می شد و هم اینک نیز رژیم غذایی مخصوصی دارم تا بتوانم وزنم را کنترل کنم.
وی افزود: به طور حتم هم اینک افرادی مانند من در کشور هستند که از چاقی مفرط رنج می برند و امیدوارم که آنان نیز بتوانند وزن خود را بدون استفاده دارو و عمل جراحی کاهش دهند و بتوانند زندگی عادی داشته باشند.

** مخالف جدی کاهش وزن با مصرف دارو هستم
افشین پورمحمد مربی پرورش اندام که مدرک بین المللی هم دارد؛ در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جوان از چاقی مفرط ، بی نظمی هورمونی ، کبد چرب و فشار خون بالا رنج می برد؛ یک سال تحت نظرم بود و توانست حدود ۱۱۹ کیلوگرم وزش را کاهش دهد.
وی که با کم کردن وزن رضا دیداری رکورد سریعترین کاهش وزن جهان را نیز در اختیار دارد، ادامه داد: کاهش وزن ۱۱۹ کیلوگرمی سیدمحمدی ، رکورد کاهش وزن سال ۲۰۱۹ تا زمان حاضر محسوب می شود و ممکن است سال ها نیز این رکورد کاهش وزن در جهان باقی بماند.
پورمحمد بیان کرد: برای کاهش وزن این جوان، ابتدا روی مسائل فکری و روحی – روانی کار و سپس عادت های بد غذایی او را اصلاح کردم و با رژیم غذایی، وزنش را کنترل و تمرینات ورزشی را به صورت مستمر و جدی برای این جوان درنظر گرفتم.
وی اضافه کرد: سیدمحمدی یکی از چاق ترین پسران کشور محسوب می شد که این کاهش وزن در نوع خود در جهان بی نظیر است چون این مقدار کاهش وزن بدون عمل جراحی و بدون استفاده از مصرف دارو انجام شد.
این مربی بین المللی پرورش اندام یادآور شد: با مصرف دارو برای کاهش وزن مخالفم و با روش هایی که دارم بویژه انجام ورزش، چاقی های مفرط را بدون جراحی و دارو، کاهش می دهم. 

** کاهش وزن پسرم مانند معجزه است
سیدنورالدین سیدمحمدی پدر این جوان اهل خشکبیجار شهرستان رشت نیز اظهار داشت: از کاهش وزن پسرم خوشحالم چون باور نداشتم روزی سیدمحمد به این مقدار از کاهش وزن دست یابد و این کاهش وزن همانند یک معجزه است.
وی ادامه داد: چاقی در خانواده ما تا حدی ارثی است اما پسرم خیلی چاق شده بود و به حدی اضافه وزن داشت که حتی راه رفتن نیز برای او مشکل و برای انجام کارهای شخصی نیز ناتوان شده بود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه هر روز وضع پسرم بحرانی تر می شد، او نیز دچار افسردگی شدید شده و گوشه گیر بود و وضعیتی بحرانی داشت ولی با مراجعه به این مربی بدنساز، کاهش وزن فرزندم که هم اکنون به زندگی عادی بازگشته، شبیه یک معجزه است.
سیدمحمدی خاطرنشان کرد: در این مدت پسرم هیچگونه قرص و دارو استفاده نکرده و با دستورات رژیم غذایی ، ورزش و … وزنش را کاهش داده و هم اینک نیز در سلامتی کامل بسر می برد ضمن اینکه آزمایشات مختلفی نیز انجام داده ایم و خوشبختانه مشکلی وجود ندارد.
افشین پورمحمد که توانسته وزن سید محمدحسین سیدمحمدی را ۱۱۹ کیلوگرم کاهش دهد، حدود هشت سال پیش نیز موفق شده بود رضا دیداری که ۲۰۱ کیلوگرم وزن داشت و از چاق ترین جوانان ایران بشمار می رفت را طی حدود ۹ ماه، به ۹۶ کیلوگرم برساند که این مقدار، سریعترین رکورد کاهش وزن در جهان محسوب می شود. پورمحمد همچنین توانسته بود پس از حدود یک سال، وزن رضا دیداری را از ۲۰۱ کیلوگرم به حدود ۸۰ کیلوگرم برساند و رکورد دیگری را در کاهش وزن در جهان به نام خود ثبت کند. 

 

۷۲۸۵ / ۲۰۰۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads