کد خبر: 185672 - تاریخ: شنبه، 20 آوریل 2019 - 12:23

لزوم تحرک بیشتر در کیفیت و کمیت تولیدات فرش گیلان

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه باید در کمیت و کیفیت تولیدات حوزه فرش استان، تحرک بیشتری صورت گیرد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور برای تولید فرش، متأسفانه میزان تولیدات رقم شایسته‌ای را نشان نمی‌دهد.

به گزارش خوبان ، مصطفی سالاری صبح امروز در نشست شورای فرش استان با اشاره به جایگاه تولید فرش در رونق اقتصادی و توسعه اشتغال کشور اظهار کرد: در این بخش نیازمند ارائه راهکارهای قابل‌اجرا و کارآمد هستیم تا در سال «رونق تولید» توفیقات بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور برای تولید فرش، متأسفانه میزان تولیدات رقم شایسته‌ای را نشان نمی‌دهد، گفت: هدف از توسعه صنعت فرش علاوه بر احیای این هنر اصیل، ایجاد اشتغال و افزایش تولیدات داخلی با توجیه اقتصادی مناسب است.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه باید در کمیت و کیفیت تولیدات حوزه فرش استان، تحرک بیشتری صورت گیرد، افزود: تعریف خوشه و پشتیبان می‌تواند در بهبود کارکرد هر یک از عناصر در چرخه تولید تا فروش فرش مؤثر باشد و تمرکز بیشتری را در هر بخش به وجود آورد.

سالاری با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی به قالیبافان بیان کرد: اولویت پرداخت این نوع از تسهیلات باکسانی است که نسبت به ایجاد کارگاه و اشتغال‌زایی برای چند نفر اقدام کرده‌اند.

وی مهم‌ترین مسئله‌ای که در حوزه فرش مطرح است را بحث «فروش» عنوان کرد و گفت: باید برای بازاریابی و فروش برنامه‌ریزی، آموزش و اقدامی هدفمند را دنبال کنیم و با مشخص کردن  مجموعه پشتیبان دغدغه فروش تولیدات در بازار را به حداقل برسانیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مهم‌ترین محوریت‌های فعالیت حوزه فرش افزود: در این چرخه باید محوریت فعالیت‌ها از تأمین مواد اولیه تا فروش در مرحله آخر بر عهده پشتیبان باشد و اعطای تسهیلات هم به پشتیبان صورت گیرد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads