کد خبر: 185663 - تاریخ: شنبه، 20 آوریل 2019 - 09:25

مدیرکل شیلات گیلان

گیلان زمینه خوبی برای صادرات محصولات فرآوری‌شده شیلاتی دارد

مدیرکل شیلات گیلان با تأکید بر اینکه صادرات فرآورده‌های شیلاتی ارزآوری خوبی برای کشورمان به همراه دارد‌ گفت: گیلان زمینه بسیار خوبی برای صادرات این‌گونه از محصولات دارد.

به گزارش خوبان، صمد درویشی اظهار داشت: مجموعه شیلات گیلان قصد دارد در یک برنامه‌ریزی اصولی زمینه صادرات فرآورده‌ها و محصولات فرآوری شده شیلاتی این استان را که جدای از مسئله ارزآوری به رونق کارخانجات تولیدی این استان می‌انجامد فراهم کند.

مدیرکل شیلات گیلان از وجود ۲۵ کارخانه عمل‌آوری،‌ فرآوری و بسته‌بندی محصولات شیلاتی در استان خبر داد و عنوان کرد‌: در حال حاضر نیمی از ظرفیت تولیدی این کارخانجات که توان تولیدی آن‌ها سالانه حدود ۳۰ هزار تن انواع محصولات شیلاتی است به دلایلی بلا استفاده مانده است.

درویشی محدودیت وجود مواد اولیه را یکی از دلایل خالی ماندن ظرفیت کارخانجات شیلاتی گیلان دانست و تصریح کرد: به دلیل گرایش‌ ذائقه مردم گیلان و مسافران به مصرف ماهی زنده،‌ قیمت تمام شده تولید در کارخانجات عمل‌آوری،‌ فرآوری و بسته‌بندی محصولات شیلاتی افزایش پیدا کرده است.

وی ایجاد یک کنسرسیوم بین حلقه‌های تولید،‌ بازار و فرآوری محصولات شیلاتی در گیلان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: اداره کل شیلات گیلان با ایجاد این تفاهم‌نامه قصد دارد ضمن تأمین مواد اولیه تولید برای کارخانجات استان،‌ بین زیر مجموعه‌های این زنجیره هم‌پوشانی ایجاد کند.

مدیرکل شیلات گیلان صید سالانه بیش از ۶ هزار تن ماهی کیلکا توسط صیادان استان را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت‌: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از ماهی کیلکای صید شده استان گیلان به جای ورود به بخش‌های فرآوری و عمل‌آوری شیلات،‌ عملاً در صنعت تولید پودر مصرف می‌شود.

درویشی زمینه‌سازی جهت وارد کردن ماهی کیلکا به حوزه فرآوری و عمل‌آوری را از اهداف اصلی اداره کل شیلات گیلان عنوان کرد و گفت:‌ امیدواریم با اجرا و عملی ساختن این دست از برنامه‌ها،‌ صنعت شیلات استان گیلان در مسیر ترقی و پیشرفت بیشتر،‌ گام بردارد و در این راه به شکوفایی کامل ‌برسد.

وی بازسازی ذخایر دریای خزر و رهاسازی ۱۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی در آن را از دیگر اقدامات شیلات گیلان دانست و ابراز داشت: از آن‌جا که رودخانه‌های استان توان لازم را برای تکثیر طبیعی ماهیان ندارند صید ماهیان مولد از بستر آن‌‌ها جهت تکثیر در دریا، هر ساله توسط شیلات استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ش

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads