کد خبر: 185660 - تاریخ: شنبه، 20 آوریل 2019 - 09:20

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی

عدم لایروبی رودخانه‌ها گیلان را به‌شدت تهدید می‌کند

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث عدم لایروبی رودخانه‌ها و معضل پسماند از مشکلات جدی گیلان محسوب می‌شود و این استان را به شدت تهدید می‌کند.

به گزارش خوبان، ولی داداشی  عدم لایروبی رودخانه‌های گیلان و ‌بحث پسماند را از مشکلات جدی این استان دانست و اظهار داشت: در حال حاضر مشکل پسماند سراسر گیلان را فرا گرفته است از طرفی دیگر بسیاری از ساکنان حاشیه رودخانه‌ها در این استان با مخاطرات جدی روبه‌رو هستند.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه پوشش طبیعی و سبز گیلان روی مشکلات عدیده این استان شمالی سایه افکنده است عنوان کرد: بسیاری از مردم و حتی مسئولان از معضلات جدی گیلان با خبر نیستند و هنوز نمی‌دانند بسیاری از مناطق این استان با معضل تأمین آب شرب سالم و بهداشتی درگیر هستند.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی طرح بسیاری از مشکلات گیلان در جلسه شورای اداری استان که چندی پیش در جریان سفر رئیس جمهور انجام شد را مورد تأکید قرار داد و افزود: رئیس جمهور برای شروع کار ساماندهی پسماند فعلاً مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده که امیدواریم به‌زودی تخصیص پیدا کند.

داداشی عدم ساماندهی پسماند و شیرابه‌های ناشی از آن را برای محیط زیست استان گیلان خطرآفرین دانست و تصریح کرد: البته اعتباراتی که دولت برای پسماند استان گیلان اختصاص داده است برای حل ریشه‌ای این مشکل کفایت نمی‌کند بنابراین لازم است بخش خصوصی به صورت جدی وارد میدان شود.

وی بروز یکسری مشکلات بهداشتی و درمانی برای مردم گیلان به علت دپوی زباله‌ها در طبیعت و عدم ساماندهی آنان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: ‌هم‌اکنون در استان گیلان بسیاری از افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه پسماند هستند به علت بروکراسی‌های پیچیده اداری زمین‌گیر شده‌اند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی برطرف کردن مشکل زباله در استان گیلان را بدون ورود بخش خصوصی مورد تردید قرار داد و اظهار داشت: امیدواریم اعتبارات ۳۰۰ میلیارد تومانی که رئیس جمهور در سفر اخیر خود به گیلان با اعطاء آن به این استان موافقت کرد با همکاری سازمان برنامه و بودجه به‌زودی تخصیص پیدا کند.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رویه برخورد با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در گیلان باید تغییر پیدا کند تصریح کرد: البته این مشکل تنها مختص به گیلان نبوده بلکه تمام کشور به نوعی با این معضل روبه‌رو است و به دلایل عدیده شرایط جهت حضور بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف فعلاً مهیا نیست.

انتهای پیام/ح


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads