کد خبر: 185637 - تاریخ: جمعه، 19 آوریل 2019 - 14:17

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد:

فن‌آوری نوین برای رفع مشکل پسماند شرق گیلان وارد منطقه می‌شود

قربانعلی محمدپور، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اظهار داشت: بزودی فنآوری نوینی که در اروپا وجود دارد، برای رفع مشکل پسماند شرق استان وارد منطقه می شود.

به گزارش خوبان به نقل از ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: بزودی فنآوری نوینی که در اروپا وجود دارد، برای رفع مشکل پسماند شرق استان وارد منطقه می شود.

قربانعلی محمدپور افزود: دولت نگاهی ویژه به این مسئله دارد و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت پسماند تخصیص داده که برای حل مشکل پسماند این منطقه، فناوری نوینی که در اروپا وجود دارد، بزودی وارد می شود و پیش پرداخت ۲۰ درصدی سهم ایران در این سرمایه گذاری که شامل بخش زمین ، برق و امکانات و خدمات دولتی است، پرداخت می شود.

وی ادامه داد: وقتی فناوری در شرق گیلان به محوریت لاهیجان به بهره برداری برسد؛ قسمتی از کمپوست شرق استان در رودسر تبدیل به کمپوست شده و بصورت کمپوست استاندارد به چرخه طبیعت بر می گردد.

به گفته محمدپور، با وارد کردن این فناوری روزانه ۴۰۰ تن زباله شهرهای آستانه اشرفیه ، کیاشهر ، چمخاله ، لنگرود ، سیاهکل و لاهیجان و بخش رودبنه به کمپوست تبدیل می شود و با یکصد تن برگشتی در مجموع حدود ۵۰۰ تن زباله شرق گیلان در این مرکز تبدیل به سوخت های هیدروکربنی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری توسط یک گروه ایتالیایی در لاهیجان انجام می شود و این گروه پذیرفته که شهرک صنعتی تموشل لاهیجان را که در کنار محل دفع زباله قرار دارد، به عنوان بازیافت و محل زباله سوز انتخاب کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان وضعیت زباله در رودسر و چابکسر را بدتر از سراوان رشت دانست و تصریح کرد: در اولین جلسه با استانداری معضل زباله رودسر مطرح و پیگیری خواهد شد تا نسبت به حل بخشی از این معضل اقدام شود.

محمدپور در بخش دیگری از گفت وگو بیان داشت: هرگونه صید و برداشت شن و ماسه تا پایان اردیبهشت ماه در رودخانه های استان گیلان ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.

وی ادامه داد: بخاطر فراهم کردن بستر مناسب برای تخم ریزی آبزیان در فصل تخم ریزی ماهی عملا از اول اسفند ماه سال گذشته تا سی ام اردیبهشت ماه سال جاری هر گونه صید ، دام گذاری و برداشت شن و ماسه در رودخانه های استان ممنوع است.

وی اظهار داشت: این اداره کل به منظور حفاظت از تنوع زیستی ، جلوگیری از انقراض نسل گونه ها و تهدید زیستگاه های آبزیان و زیستمندان بطور شبانه روزی از رودخانه ها بویژه از دهانه رودخانه سفیدرود با همکاری اداره کل شیلات گیلان حفاظت می کند.

محمدپور خاطرنشان کرد: فقط کارشناسان شیلات برای تکثیر مصنوعی ماهیان (صید مولد) مجاز به صید در دهانه سفیدرود هستند و اگر افراد دیگری اقدام به صید و پهن کردن تور کنند، با آنان برخورد خواهد شد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads