کد خبر: 185612 - تاریخ: پنج‌شنبه، 18 آوریل 2019 - 09:49

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد:

۳۷۰۰ فرزند یتیم تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: ۳ هزار و ۷۹۲ فرزند یتیم با ۱۵ هزار و ۳۹۶ حامی تحت پوشش کمیته امداد گیلان قرار دارند.

به گزارش خوبان، عباس اهرابی  با بیان اینکه در حال حاضر ۳ هزار و ۷۹۲ نفر از فرزندان یتیم با ۱۵ هزار و ۳۹۶ حامی تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان قرار دارند اظهار داشت: در حال حاضر سرانه ماهیانه دریافتی هر یتیم حدود ۲۴۹ هزار تومان برآورد می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه نیکوکاران نقش بسیار زیادی در حمایت از فرزندان محسنین و ایتام گیلانی بر عهده دارند عنوان کرد: ۱۹۴ حامی حقوقی و ۶۰۴ حامی تلفیقی به صورت مشترک از فرزندان ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد گیلان حمایت می‌کنند.

اهرابی از وجود ۶۶ نفر از حامیان فرزندان یتیم و محسنین در خارج از کشور خبر داد و تصریح کرد: سالانه‌ کمک‌های نقدی بسیار زیادی از طریق این افراد انجام می‌شود به طوری‌که امسال ۵۵ میلیون تومان از طرف آنان به حساب کودکان یتیم و محسنین تحت پوشش کمیته امداد واریز شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان میزان کمک‌های جمع‌آوری شده برای فرزندان ایتام و محسنین را برشمرد و افزود: در تعطیلات نوروز امسال و با مشارکت بسیار بالای نیکوکاران و خیران گیلانی مبلغی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان از طریق حامیان به حساب ایتام و فرزندان محسنین گیلانی واریز شد.

اهرابی از کمک نیکوکاران و حامیان ایتام و فرزندان محسنین در سال گذشته به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۱۵۰هزار تومان که به صورت نقدی و غیرنقدی انجام شد سخن گفت و در تشریح این موضوع بیان داشت:‌ این کمک‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ حدود ۱۳۵ درصد افزایش داشت.

وی با تأکید بر اینکه از طریق ستاد طرح یاوران نسبت به جذب حامیان جدید اقدام می‌شود اظهار داشت: با توجه ‌به عضویت ۲۴۷ نفر در ستاد طرح یاوران، در سال گذشته ۳۳۶ حامی از طریق این ستاد جذب و مبلغ بیش از ۶۴۷ میلیون تومان هم برای کمک به ایتام و فرزندان محسنین جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/ ت


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads