کد خبر: 185546 - تاریخ: سه‌شنبه، 16 آوریل 2019 - 09:57

تاکید بر جلوگیری از صدور مجوز ساخت در مسیر رودخانه‌ها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان به جاری شدن سیل و خسارت به مردم اشاره کرد و گفت: از صدور مجوز ساخت‌وسازهای غیرقانونی در مسیر رودخانه‌ها خودداری شود.

به گزارش خوبان،  کیوان محمدی در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رودسر در سالن اجتماعات این فرمانداری با محکوم کردن اقدام آمریکا در تروریست خواندن سپاه پاسداران اظهار کرد: همه ملت ایران که با صبوری و بردباری مشکلات و فشارهای اقتصادی و معیشتی حاکم بر جامعه که با تحریم‌های استکبار ایجادشده را تحمل می‌کنند یک پاسدار و بسیجی هستند.

وی با اشاره به سخن امام (ره) که اگر سپاه نبود کشور هم نبود افزود: سپاه پاسداران از ابتدای تأسیس آن تاکنون همواره حافظ انقلاب بوده و هست و با این حرکت نابخردانه و اقدام خصمانه آمریکا با وحدت همه اقشار و احزاب برای حمایت و پشتیبانی از سپاه قطعاً استکبار جهانی کوچک‌ترین خدشه‌ای نمی‌تواند به سپاه و نظام ما وارد کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به سیل‌زدگان روستای کاکرود رحیم‌آباد تصریح کرد: برای جبران خسارت سیل کاکرود چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار قرار داده‌شده اینکه و چرا تاکنون باوجود امکانات و اعتبار لازم مشکل این روستا حل‌نشده عجیب است، سیل کاکرود در مقایسه باسیل در کرمانشاه و دیگر استان‌های کشور سیل عظیمی نبوده که تاکنون جبران نشده است.

وی سیل کاکرود و دیگر سیل‌های جاری‌شده در کشور را موردتوجه مدیران دستگاه‌ها قرارداد و گفت: باید بتوانیم از این اتفاقات درس بگیریم و از صدور مجوز ساخت‌وسازهای غیرقانونی در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه اجرای طرح فاضلاب رودسر یک طرح ملی بوده که باید پیگیری شود بیان کرد: در خصوص اجرای پروژه‌های ملی و پروژه‌هایی مانند ساماندهی پسماند، شهرستان باید بتواند از ظرفیت نماینده خود در مجلس استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه زباله را مردم ایجاد می‌کنند و حل این معضل هم با کمک مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد انجام‌پذیر است بیان کرد: شهرستان رودسر ورودی استان گیلان است و باید تلاش کنیم از طریق برنامه‌ریزی مشکل زباله‌ها حل شود تا گردشگرانی که از مازندران وارد استان ما می‌شوند تفاوتی بین دو استان را احساس نکنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان اجرای پروژه سد پلرود را یک طرح ملی خواند و گفت: باوجود کشاورزی بودن گیلان ساخت سد پلرود در شرق و سد شفارود در غرب استان برای حل مشکلات آبی در طول ۳۵ سال گذشته مطرح بوده اما متأسفانه تاکنون اجرای این طرح‌ها به اتمام نرسیده است.

وی توجه به‌سلامت جامعه را از دغدغه‌های دولت خواند و افزود: بیمارستان شهید انصاری رودسر برای ارائه خدمات بهتر به مردم نیازمند یک مقدار تجهیزات و نوسازی است.

محمدی اتمام طرح‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های دولت خواند و تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های مالی و مشکلات اعتباری وعده‌هایی به مردم ندهیم که نتوانیم اجرایی کنیم.

وی بر لزوم اهتمام بیشتر همه مدیران دستگاه‌ها در حل مشکلات مردم تأکید کرد و افزود: با وحدت و همدلی تلاش کنیم تا حداکثر خدمت، رفاه و امنیت را برای مردم فراهم کنیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads