کد خبر: 185533 - تاریخ: دوشنبه، 15 آوریل 2019 - 17:17

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در رشت:

ارتقاء سطح دینی جامعه از وظایف مهم سازمان تبلیغات اسلامی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز یکی از وظایف مهم سازمان تبلیغات اسلامی در حقیقت ارتقاء سطح دینی جامعه و انقلاب است و مردم نیز ثمره و برکت آن را در زندگی حس می‌کنند.

به گزارش خوبان،  حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های حجت‌‌الاسلام جمال یاری در رشت اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت فعلی، مصاف ما با دشمنان نظام در گا‌م‌های پیش‌رو سخت و مهم است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ایستادگی ملت ایران در برابر فشارها و شرایط سخت فعلی در نظام ابراز داشت: با وجود اینکه در شرایط سختی قرار گرفته‌ایم اما این ایستادگی و استقامت ملت ایران بسیار ستودنی و قابل تحسین است.

قمی با بیان اینکه ایستادگی و استقامت ملت ایران باید در تاریخ ثبت شود عنوان کرد: امروز یکی از وظایف مهم و تلاش‌های سازمان تبلیغات اسلامی و مدیران این سازمان‌ها در استان‌ها در مسیر ارتقاء سطح دینی جامعه و انقلاب است و مردم نیز ثمره و برکت آن را در زندگی درک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با تمام تشکیلات خود در حقیقت خادم فرهنگیان، مبلغان دین اسلام و افراد تأثیرگذار در این عرصه بوده و در این راستا یقین داریم که گام‌های پیش‌رو استوارتر و محکم‌تر برداشته می‌شود.

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: امروز روحانیت پرچم‌دار عرصه تبلیغ و جزء مرزبانان حرکت فکری جامعه هستند.

حجت‌الاسلام جمال یاری خاطرنشان کرد: با وجود اینکه ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی ایران گذشته و در طول این مدت نیز این نظام، حوادث زیادی را پشت سر گذاشت تا اینکه امروز به تثبیت رسید اما دشمنان نظام می‌خواستند تا ملت ایران این‌روزها و ۴۰ سالگی انقلاب را نبینند.

وی به پرچم‌داری رهبر معظم انقلاب در راستای حرکت عظیم مبارزه با استکبار اشاره کرد و افزود: بنده و همکاران‌مان در طول مدت خدمت خود در سازمان تبلیغات اسلامی گیلان همواره با قشر روحانیت، هیئت‌های مذهبی، جامعه مداحان، ائمه جمعه استان و نمایندگان‌ ولی‌فقیه در گیلان تعامل و مشارکت داشتیم.

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی گیلان ‌به حرکت سازمان انقلاب اسلامی در دو مقطع زمانی اشاره کرد و افزود: نخستین حرکت این سازمان از جایی آغاز شد که این سازمان از لحاظ اعتبارات، پرسنلی و سازمانی به تثبیت رسید و در مقطع دوم نیز توسعه پیدا کرد و در این مسیر نیروهای جوان و با انگیزه هم کم تأثیر نبودند.

وی به برخی اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی گیلان از جمله تشکیل شورای هیئت‌های مذهبی، استقرار روحانیون در مناطق مختلف گیلان، طرح‌ها و جمعیت قرآنی اشاره کرد و گفت: امروز اقدامات این سازمان با توجه به تبلیغات گسترده دشمن جهت ساختن فیلم‌های کذایی و فعالیت‌های مجازی، حیاتی است.

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی گیلان  با بیان اینکه کار سنگین تبلیغات در بین عرصه‌های مختلف بسیار اهمیت دارد خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۳۵۰ مدرسه در استان گیلان تحت پوشش روحانیون است و در این عرصه نیز اقدامات مختلفی انجام شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام راحل راه‌اندازی شد اظهار داشت: همان گونه که پیامبر اکرم(ص) مأموریت داشتند که مردم را به اسلام دعوت کنند، همه مربیان، اساتید، مسئولان و کسانی که حکومت اسلامی را امروز اداره می‌کنند نیز این وظیفه را دارند.

حجت‌الاسلام سیدابوطالب حجازی با بیان اینکه دعوت به اسلام دارای مراحلی است ابراز داشت: حکمت، موعظه، گفت‌وگو از این مراحل بوده و حکمت نیز در حقیقت به نحوه تبلیغ و دعوت به اسلام بر مبنای علم و عقل در هر مکانی است.

وی با اشاره به اینکه مساله تبلیغ نیز دارای حکمت و عقل است عنوان کرد: امام راحل در این راستا که ما بتوانیم دین اسلام را همواره با حکمت، جدال احسن و موعظه صحیح تبلیغ کنیم، دستور راه‌اندازی سازمام تبلیغات اسلامی را دادند و البته در طول این سال‌ها موفقیت‌های بسیاری هم کسب شد.

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان با بیان اینکه وظیفه تبلیغات از همان اوایل انقلاب و علی‌الخصوص زمانی که جمهوری اسلامی به رأی گذاشته شد وجود داشت افزود: در این راستا از زحمات حجت‌‌الاسلام جمال یاری که در طول سال‌های خدمت خویش زحمات بسیاری کشید، تشکر می‌کنیم.

حجازی خاطرنشان کرد: حجت‌‌الاسلام جمال یاری به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان رابطه بسیار عادلانه و مطلوبی بین علما شیعه و حتی در بین علما اهل تسنن ایجاد کرد و در این راستا  زحمات و اقدامات ارزشمند و تأثیرگذاری انجام داد.

انتهای پیام/ ز


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads