کد خبر: 185498 - تاریخ: یکشنبه، 14 آوریل 2019 - 12:56

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان :

صدور مجوز جدید تأسیس واحد مرغ گوشتی در گیلان ممنوع شد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت: وزارت جهاد کشاورزی ایجاد هرگونه واحد تولید مرغ گوشتی را در کشور به ویژه در استان‌های ساحلی گیلان،‌ مازندران و گلستان ممنوع کرده است.

به گزارش خوبان، حجت علی‌اکبرنژاد  در تشریح مسائلی که پیرامون عدم صدور پروانه‌های جدید جهت ایجاد واحدهای تولید مرغ گوشتی در گیلان مطرح می‌شود اظهار داشت: این بحث به هیچ عنوان استانی نیست زیرا وزارت جهاد کشاورزی در مورد این مسئله تصمیم‌گیری می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تا به امروز حدود ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار پروانه بهره‌برداری مرغ گوشتی در استان صادر شده است عنوان کرد: علاوه بر این‌ها حدود ۹ میلیون قطعه پروانه تأسیس مرغ گوشتی نیز دست مردم است که هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

علی اکبرنژاد با تأکید بر اینکه ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار پروانه صادر شده توان تولید حدود ۱۷۰ هزار تن مرغ را در سال دارند تصریح کرد:‌ عدم به نتیجه رسیدن بحث صادرات و تولید مرغ مازاد از جمله دلایلی است که تهران صدور پروانه جدید مرغ گوشتی را ممنوع کرده و این موضوع دست استان‌ها نیست.

وی از وجود ۷ واحد فارم مرغ اجداد،‌۸۱ فارم مرغ مادر گوشتی و ۲۱ کارخانه جوجه‌کشی در گیلان خبر داد و گفت: صنایع یاد شده در رأس صنعت تولید مرغ گوشتی قرار دارند و به علت ریسک‌پذیری بالا و متراکم بودن گیلان در بحث تولید مرغ گوشتی اجازه توسعه در این بخش به استان داده نمی‌شود.

علی‌اکبرنژاد با تأکید بر اینکه گیلان در تولید مرغ گوشتی به عنوان خط قرمز محسوب می‌شود بیان داشت: برای حمایت از صنایع بالادستی و به علت اینکه در صورت شیوع کوچک‌ترین بیماری کل صنعت تولید مرغ گوشتی کشور آسیب می‌بیند اجازه توسعه واحدهای مرغ گوشتی در گیلان داده نمی‌شود.

معاون جهادکشاورزی گیلان توسعه واحدهای تولید مرغ اجداد،‌ مرغ مادر و کارخانه‌های جوجه‌کشی در استان را بلامانع اعلام کرد و افزود:‌ افرادی که قبلاً در گیلان پروانه بهره‌برداری مرغ گوشتی را اخذ کرده‌اند از این امر مستثنی بوده و می‌توانند طرح‌های خود را به مرحله بهره‌برداری برسانند.

انتهای پیام/ ز

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads