کد خبر: 185479 - تاریخ: شنبه، 13 آوریل 2019 - 17:52

استاندار گیلان تأکید کرد؛

ضرورت واگذاری سواحل به بخش خصوصی و ایجاد امنیت و اشتغال در پی آن

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت واگذاری سواحل به بخش خصوصی، این اقدام را موجب افزایش ظرفیت‌های اشتغال و امنیت پایدار دانست.

به گزارش خوبان،  مصطفی سالاری عصر امروز در نخستین جلسه ساماندهی سواحل گیلان در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری با تأکید بر کاهش غرق‌شدگان در سطح دریا اظهار کرد: دستگاه اجرایی و خدماتی با آمادگی بیشتری در جهت کاهش غرق‌شدگان در سواحل بشتابند.

وی بر ضرورت تشکیل کمیته منتخب از دستگاه‌های اجرایی و خدماتی جهت ساماندهی سواحل در استان تأکید کرد و افزود: باید در امتداد تصمیمات گرفته‌شده سال گذشته ساماندهی سواحل، ضعف‌های موجود را شناسایی و با همکاری همه‌جانبه در حل آن‌ها گام برداریم.

استاندار گیلان با اشاره به ضعف‌های موجود در نظام پرداخت حقوق و دستمزد ناجیان غریق، گفت: منابع و اعتبارات خوبی در این راستا گرفته شد اما در پرداخت آن‌ها با مکانیسم پیچیده و غیرضروری مواجه شدیم که باید موانع آن در امسال مرتفع شود.

سالاری با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم در جهت ایجاد اشتغال در سطح سواحل بیان کرد: در حالی ما در سطح سواحل هزینه پرداخت می‌کنیم که باید از ظرفیت سواحل بهره گرفت و ایجاد درآمد داشت.

وی بر لزوم دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ساماندهی سواحل تأکید کرد و افزود: می‌توان با واگذاری نقاط ساحلی به بخش خصوصی علاوه بر ایجاد امنیت و نجات غرق‌شدگان، کسب درآمد نیز کرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تأکید بر اینکه لزوم سرمایه‌گذاری در سواحل باید مطابق با تدوین شیوه‌نامه در فراخوان‌ها به بخش خصوصی اعلام شود تصریح کرد: سرمایه‌گذار به هرگونه ای که مایل است می‌توانند در سطح دریا سرمایه‌گذاری داشته باشد اما تمام سازه‌هایی که استفاده می‌کنند و نحوه بهره‌برداری از آن‌ها باید مطابق با منطقه دریا باشد.

سالاری با اشاره به تأثیر واگذاری سواری بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابت در آن‌ها گفت: باید با افزایش تعداد واگذاری‌ها در سطح سواحل بین سرمایه‌گذاران رقابت ایجاد کرده و تنها وظیفه نظارت را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/۳۳۸۹

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads