کد خبر: 185405 - تاریخ: پنج‌شنبه، 11 آوریل 2019 - 13:58

در راستای جذب غیرقانونی نیرو در شهرداری ؛

دفتر امور شهری استانداری گیلان با شورا و شهرداری خمام برخورد قانونی می‌کند

شورای شهر و شهردار خمام در پی جذب غیرقانونی چند تن از نیروی آتش‌نشان در بدنه شهرداری از یک‌سو اصرار بر جذب غیرقانونی خود داشته و از سوی دیگر مطرح می‌کنند هر تصمیمی که استانداری بگیرد، تمکین می‌کنند.

به گزارش خوبان، متن نامه استانداری در خصوص اخراج نیروهای غیرقانونی یکی‌از عناوینی بود که در روزهای منتهی به سال نو علنی گردیده و عنوان شد که با توجه به تاکیدات استاندار گیلان مبنی‌بر ممنوعیت هرگونه به‌کارگیری نیروی انسانی در شهرداری‌ها بدون اخذ مجوز از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و طی مراحل قانونی، مقتضی‌است سریعاً نسبت به اخراج افراد موصوف اقدام شود.
این درحالی است که مجدداً مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به فرآیند جذب غیرقانونی چند تن در بدنه آتش‌نشانی شهرداری خمام، اظهار نموده : استانداری دستگاه نظارتی است و وقتی تخلفی به شهرداری اعلام می‌شود که رعایت شود، شورا و شهردار ملزم به اجرای آن هستند. هر شهرداری که قانون را رعایت نکند و تخلفی را مرتکب شود، به نهادهای نظارتی معرفی و یقیناً با آن‌ها برخورد خواهد شد و تجارب نیز نشان می‌دهد که برخوردهای محکمی با متخلفان شده است.

احراز جذب غیرقانونی نیرو در شهرداری خمام توسط کارشناسان استانداری

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان طی نامه‌ای که در تاریخ ۲۸ بهمن‌ماه سال گذشته به شهردار خمام نوشته، مطرح کرده که برابر خبرهای واصله و بررسی‌های به‌عمل‌آمده کارشناسان، جذب خارج از ضوابط و مقررات اداری مربوطه و صرفاً با دخالت اعضای شورای شهر محرز شده است.

تاکید استانداری نسبت به اخراج سریع نیروهای غیرقانونی جذب‌شده

هوشنگ عباسقلی‌زاده همچنین در ادامه نامه خود آورده است که با توجه به مکاتبات قبلی و تاکیدات استاندار، هرگونه به‌کارگیری نیروی انسانی تحت هر عنوان در شهرداری‌ها بدون اخذ مجوز از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و طی مراحل قانونی ممنوع است و پیرو آن تصریح نموده که آن شهرداری سریعاً نسبت به اخراج افراد موصوف اقدام کرده و نتیجه را به آن دفتر اعلام کند.

نیروهای جذب‌شده در شهرداری شرکتی هستند

اما شهردار خمام با اشاره به استخدام خارج از چارچوب قانونی در بدنه شهرداری، اظهار کرد : نیروهای جذب‌شده در شهرداری خمام شرکتی هستند، اما بعضاً حساسیت‌هایی وجود دارد.

کمبود نیرو، دلیل جذب نیروهای تخصصی آتش‌نشانی در شهرداری خمام

موسی فکور در گفتگو با فارس با بیان اینکه نیروهای جذب‌شده در شهرداری خمام که حساس برانگیز نیز شده حدوداً ۱۰ نفر هستند، افزود : با توجه به کمبود نیروهای آتش‌نشانی در شهرداری خمام و علی‌رغم اینکه این نیروها آموزش‌های لازم آتش‌نشانی را نیز طی کرده‌اند، به شرکت اعلام‌شده که در این بخش به ما کمک کند.
وی با بیان اینکه شهرداری خمام طی ۲۴ ساعت تنها چهار آتش‌نشان در وسعت یک بخش دارد، گفت : یک بخش ۶۰ هزارنفری با ۳ ماشین آتش‌نشانی تنها ۴ نیرو در اختیار دارد، که ۱ نفر از آن‌ها در تلفن‌خانه و ۳ تن دیگر نیز در عملیات و سوانح حضور دارند که کفاف جمعیت را نمی‌دهد.
شهردار خمام در پاسخ به اینکه آیا در بدنه شهرداری نیرو نبوده که از آن ‌پس‌از آموزش در بخش آتش‌نشانی استفاده شود، بیان کرد : در بدنه شهرداری با کمبود نیرو مواجه هستیم و مدت‌ها است که نیرو جذب نشده و همچنان ۴ پست سازمانی در شهرداری خالی است.

پرداخت حقوق و مزایای قانون کار به نیروهای جذب‌شده غیرقانونی در شهرداری خمام

فکور در پاسخ به اینکه شهرداری چگونه حقوق و مزایا افراد به‌کار گرفته‌شده در شهرداری خمام را در حالی‌که شرایط قانونی برای جذب آن‌ها طی نشده پرداخت می‌کند، گفت : حقوق و مزایای افراد تازه جذب‌شده در بودجه پیش‌بینی‌شده و هر یک از افراد تازه جذب‌شده به میزان حقوق و مزایای قانون کار شرکتی، حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند.
وی همچنین با اشاره به حضور چند تن از افراد در بدنه شهرداری به‌صورت افتخاری، گفت : حدود ۳ نفر از افراد در بدنه شهرداری در بخش آتش‌نشانی با ما همکاری می‌کنند، که شهرداری در قبال زحماتشان ریالی پرداخت نمی‌کند.

شهرداری به تصمیم استانداری تمکین می‌کند

شهردار خمام با اشاره به نامه دفتر مدیریت امور شهری و روستایی استانداری مبنی بر اخراج سریع نیروهای غیرقانونی جذب‌شده در این شهرداری، اذعان داشت : موضوع جذب افراد در بدنه شهرداری در حال مذاکره با استانداری گیلان است و هر تصمیمی که گرفته شود شهرداری نسبت به آن تمکین می‌کند.

نیروهای غیرقانونی جذب‌شده در شهرداری خمام افتخاری هستند

رییس شورای شهر خمام نیز با اشاره به جذب غیرقانونی چند تن از افراد در بدنه شهرداری خمام، اظهار کرد : بیشتر نیروهای جذب‌شده در شهرداری نیروهای افتخاری هستند.
مهدی عاشوری با بیان اینکه بخش خمام دارای یک مرکز آتش‌نشانی است، درحالی‌که همین مرکز ۴۴ روستای بخش را تحت پوشش قرار می‌دهد، افزود : در هر شیفت از آتش‌نشانی خمام تنها ۴ نفر فعالیت می‌کنند که ۱ نفر در تلفن‌خانه و ۳ نفر دیگر در عملیات حضور دارند و ضرورت داشت نیروها در این بخش به‌عنوان نیروهای تکمیلی آموزش‌دیده حضور پیدا کنند.

هیچ رابطه نسبی بین افراد جذب‌شده و مسوولان شهری خمام وجود ندارد

وی در پاسخ به اینکه احساس ضرورت افزایش نیرو در بخش آتش‌نشانی شهرداری خمام امری بدیهی است، اما چرا فرایند قانونی جذب آن‌ها طی نشده گفت : هیچ رابطه نسبی، خانوادگی و آشنایی بین شورا و شهرداری با افراد جذب‌شده وجود نداشته، بلکه این نیروها، برحسب احساس ضرورت، نیروهای آموزش‌دیده اهل همین شهر هستند و دوره‌های تخصصی را طی کرده‌اند.

شهرداری به نیروهای غیرقانونی جذب‌شده حقوقی در حد پاداش پرداخت می‌کند

رییس شورای شهر با بیان اینکه نیروهای جذب‌شده در بدنه آتش‌نشانی شهرداری خمام نیروهای تکمیلی هستند و حقوق آن‌چنانی به آنان پرداخت نمی‌شود، گفت : شهرداری به نیروهای جذب‌شده در آتش‌نشانی مبلغی در حد پاداش و یا کمک به آن‌ها پرداخت می‌کند.
عاشوری در توضیح خود به جهت توجیه استانداری نسبت به جذب غیرقانونی در بدنه شهرداری خمام، گفت : با نگاهی به شهرهای هم‌جوار مشاهده می‌شود که نیروهای جذب‌شده، خواسته و خلاصه افراد بودند، درحالی‌که خوشبختانه این نگاه در شهر خمام وجود نداشته و تنها به جهت کمک و خدمت به مردم جذب‌شده‌اند.

دستگاه‌ها اجرای قانون را از شهرهای بزرگ شروع کنند

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر تابع قانون است و هر تصمیمی که دستگاه نظارتی و اجرایی بگیرند ما مکلف به اجرای آن هستیم، تصریح کرد : در برخورد ما تابع قانون هستیم و انتظار داریم برخورد دستگاه نظارت و اجرایی از شهرهای بزرگ شروع شده و به شهرهای کوچک ختم شود، نه اینکه شهرهای کوچک قربانی شهرهای بزرگ شوند.
رییس شورای شهر خمام با بیان اینکه نیازمندی شهرداری به نیروهای آتش‌نشان در آینده بیشتر می‌شود، گفت : شورا و شهرداری خمام درخواست ۱ دستگاه خودروی آتش‌نشانی به انضمام احداث یک واحد آتش‌نشانی دیگر را در این شهر داده است و درصورتی‌که این دو مهم محقق شوند، یقیناً در بخش نیرو با مشکلاتی مواجه خواهند شد، که باید اضافه‌تر نیز شوند.
عاشوری با بیان اینکه فرآیند جذب نیروهای آتش‌نشانی در شهرداری خمام فرآیندی است که در شهرداری‌های دیگر استان نیز صورت گرفته، گفت : در حال حاضر نیروهای که در بخش آتش‌نشانی این شهر مشغول کار هستند بومی خمام نیستند و ما اصل را بر این گذاشته‌ایم که نیروهای جذب‌شده آینده در شهر خمام اهل همین شهر باشند.
وی با اشاره به اینکه نیروهای جذب‌شده در بخش آتش‌نشانی شهرداری خمام شرکتی هستند و از همین طیف نیروها را استانداری گیلان نیز به‌عنوان راننده جذب کرده است، بیان کرد : هیچ منعی وجود ندارد که نیروها به‌صورت شرکتی در بخش‌های مختلف حضور داشته باشند و این اختیار در شهرداری‌ها وجود دارد که به‌صورت شرکتی نیرو جذب کند و شهرداری خمام نیز در مباحث مالی مشکلی ندارد، که در پس جذب نیرو وا بماند.

ارجاع پرونده خاطیان به دستگاه‌های نظارتی

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان نیز با اشاره به فرآیند جذب غیرقانونی چند تن در بدنه آتش‌نشانی شهرداری خمام، اظهار کرد : استانداری دستگاه نظارتی است و وقتی تخلفی به شهرداری اعلام می‌شود که رعایت شود، شورا و شهردار ملزم به اجرای آن هستند.
هوشنگ عباسقلی‌زاده با بیان اینکه استانداری گیلان در پی عدم تمکین شورای شهر و شهردار خمام نسبت به جذب غیرقانونی نیروها به‌صورت قانونی با خاطیان برخورد خواهد کرد، افزود : اگر شورای شهر خمام تخلفی را مرتکب شده باشد پرونده آن‌ها به شورای حل اختلاف استان مطرح و پیگیری خواهد شد و در صورت اینکه شهردار در جریان این رویداد مرتکب تخلفاتی شود پرونده رسیدگی به هیات تخلفات اداری استان ارجاع خواهد شد.
وی احکام صادره برای خاطیان و مرتکبان جرایم اداری را لازم‌الاجرا دانست و خاطرنشان کرد : هر شهرداری که قانون را رعایت نکند و تخلفی را مرتکب شود به نهادهای نظارتی معرفی و یقیناً با آن‌ها برخورد خواهد شد و تجارب نیز نشان می‌دهد که برخوردهای محکمی با متخلفان شده است.

 

منبع:فارس

انتهای پیام/۵۹۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads