کد خبر: 185231 - تاریخ: یکشنبه، 7 آوریل 2019 - 11:18

رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح های شهری شهرداری تهران:

صدور مجوز ساخت در بستر رودخانه ها، معامله جان مردم با پول کثیف است

روحانی با بیان اینکه صدور مجوز ساخت در بستر رودخانه ها را معامله جان مردم با پول کثیف برشمرد و اظهارداشت: سیل فروردین صدای رسای طبیعت بود و باید سال ۹۸ را سال آزاد سازی طبیعت در کل ایران کنیم.

به گزارش خوبان، حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم افتتاح طرح های شهری شهرداری تهران، با تاکید بر اینکه تهران باید توسط جنگلها محاصره و جلوی توسعه بی رویه هم گرفته شود، صدور مجوز ساخت در بستر رودخانه ها را معامله جان مردم با پول کثیف برشمرد و اظهارداشت: سیل فروردین صدای رسای طبیعت بود و باید سال ۹۸ را سال آزاد سازی طبیعت در کل ایران کنیم.

رئیس جمهور با تبریک اعیاد شعبانیه و ابراز خرسندی از افتتاح پروژه‌های مربوط به محیط زیست در استان تهران، گفت: در آغاز انقلاب اسلامی یکی از مباحث باورنکردنی، تردیدها برای ساخت متروی تهران بود و اینکه آیا این پروژه به نفع مردم تهران می‌باشد و یا کل کشور و از بودجه عمومی نباید صرف ساخت متروی تهران شود، اینکه مترو پروژه لوکس است و باید اتوبوس برای مردم تهران تهیه کرد و همچنین این پروژه کشور ما را به بیگانگان وابسته خواهد کرد و با استقلال و خودکفایی منافات دارد.

روحانی با بیان اینکه در کمال تعجب نه افراد خاصی که اطلاعات کافی نداشته باشند بلکه معروف، روشنفکر و تحصیلکرده با پروژه متروی تهران مخالف بودند، گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی براجرای طرح مترو اصرار داشت و در مجلس اول مخالفت‌هایی با اجرای این پروژه صورت می‌گرفت اما طی جلساتی توسط نمایندگان مجلس دوم شورای اسلامی اجرای متروی تهران تصویب شد که بنده و آیت‌الله دری نجف‌آبادی مسئول پیگیری و اجرای این پروژه شهری شدیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امروز شاهد یک تحول مثبت برای محیط زیست و حمل و نقل سریع، ایمن، سلامت و با مصرف کم انرژی در تهران هستیم، افزود: خط ۶ متروی تهران با توسعه به سمت جنوب، یک طرح توسعه متروی ۳۸ کیلومتری می‌شود که از طولانی‌ترین خطوط متروی تهران و حتی طبق گفته مسئولین در منطقه خواهد شد.

روحانی با اشاره به سیل در فروردین سال ۹۸، گفت: از افتخارات جمهوری اسلامی ایران طرح‌های مهم توسعه کشور است و امروز شاهد هستیم که در ایام نوروز با رحمت خدا و رنج و سختی بنگان مواجه بودیم و در عین حال این طرح‌های توسعه‌ای همچون سدسازی، جان هزاران نفر در کشور را نجات داد.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران سازندگی و سدسازی، گفت: اگر سددز، کرخه، کارون و شهید عباسپور نبود، وضع استان خوزستان امروز متفاوت بود و در شب‌های بارانی ۱۲ فروردین ۸ هزار و ۵۰۰ متر سیلاب در ثانیه وارد کرخه می‌شد که قطعاً در صورت نبودن سد کرخه مشکلات زیادی برای استان خوزستان بوجود می‌آمد.

روحانی با تأکید بر اینکه برای قضاوت در مورد طرح‌های توسعه باید بلندمدت نگریست، ابراز امیدواری کرد که سیل فروردین‌ماه باعث تحولی مثبت برای آزادسازی و مسیل رودخانه‌ها باشد.

رئیس جمهور با ابراز تعجب از ساخت واحدهای مسکونی در مسیر رودخانه‌ها با صدور برخی مجوزهای غیرقانونی از سوی برخی از دستگاه‌ها، گفت: صدور مجوز ساخت در بستر رودخانه‌ها معامله جان مردم با پول کثیف است و باید سال ۹۸ را سال آزادسازی طبیعت در کل ایران کنیم.

روحانی با بیان اینکه سیل فروردین‌ماه هشدار و صدای رسای طبیعت بود و وقتی مسیر سیل را خراب کنیم، سیل هم با خسارت می آید و باید حقوق طبیعت را حفظ کنیم، ادامه داد: باید به لایروبی رودخانه‌ها و رفع موانع در مسیر آنها توجه بیشتری شود و نباید ساخت پل را ارزان تمام کنیم، چرا که پل‌های مقاوم می‌تواند در هنگام بروز سیلاب‌ها جلوی تخریب منازل مسکونی و جاده‌ها را بگیرد.

 

انتهای پیام/۸۵۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads