کد خبر: 185126 - تاریخ: چهارشنبه، 3 آوریل 2019 - 11:40

لاهوتی:

تقویت نظارت‌ها برای تحقق «رونق تولید»/صادرات باید افزایش یابد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: لازم است برای تحقق شعار سال، دستگاه‌های مختلف بُعد نظارتی خود را تقویت کنند.

به گزارش خوبان، مهرداد لاهوتی درباره راهکارهای تحقق شعار سال یعنی رونق تولید، گفت: ما قوانین کافی برای ارتقا سطح تولید داخلی داریم و لازم است برای تحقق شعار سال، دستگاه‌های مختلف بعد نظارتی خود در این زمینه را تقویت کنند تا این اقدام با دقت بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به برخی از قوانین مصوب مجلس برای حمایت از تولید داخلی، گفت: ما در برخی قوانین دستگاه‌ها را ملزم کردیم که اگر مشابه کالای خارجی در کشور وجود داشته باشد، حق خرید کالای خارجی نداشته باشند و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف کردیم که اگر امکان تولید کالای ایرانی مشابه کالای خارجی وجود داشته باشد، حق ثبت سفارش نداشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: ما همواره دغدغه داشتیم که ۲۵ میلیارد دلار قاچاق در کشور ایجاد شده است اما امروز وضعیت ما در این باره بهتر و تراز تجاری‌مان مثبت شده به این معنا که صادرات ما بیشتر از وارداتمان شده است.

لاهوتی با بیان اینکه قبلاً تولیدکننده ما قدرت رقابت با محصولات مشابه خارجی را نداشت اما امروز تولیدکنندگان ما توان رقابت با کالاهای خارجی را دارند، تصریح کرد: برای تحقق رونق تولید، باید از تولیدکنندگان حمایت شده و مشکلات آنان را حل کنیم و در مقابل هم تولیدکنندگان باید کیفیت محصولات تولیدی خود را روز به روز ارتقا دهند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه ما حدود ۱۳۰۰ میلیارد دلار واردات دارند که ما دو درصد از آن را تأمین می‌کنیم، گفت: اگر ما بتوانیم با ارتباطاتی که وجود دارد دو درصد از سهم خود در این باره را افزایش دهیم، میزان صادراتمان حدود ۲۵ میلیارد دلار افزایش می‌یابد که با توجه به مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم باید امسال از توان صادرات خود بیشتر استفاده کنیم.

کد خبر 4577409
 
انتهای پیام/۴۵۵۸

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads