کد خبر: 185095 - تاریخ: سه‌شنبه، 2 آوریل 2019 - 10:51

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

اعطای تسهیلات گران قیمت یکی از موانع تحقق شعار رونق تولید است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: قانون نظام بانکی کشور و اعطای تسهیلات گران قیمت به تولیدکنندگان و صنعتگران یکی از موانع تحقق شعار رونق تولید است.

به گزارش خوبان ؛ ولی داداشی یکی از موانع تحقق شعار رونق تولید را تسهیلات گران‌ قیمت نظام بانکی کشور خواند و اظهار داشت: برای حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران باید تسهیلاتی با نرخ سود ۴ یا ۶ درصد به آن‌ها داده شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان یکی از راهکارهای عملی شدن شعار امسال را تشکیل کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی در دولت و مجلس دانست و عنوان کرد: با تشکیل یک کمیسیون ویژه و عضویت یک نفر از هر کمیسیون تخصصی مجلس در آن می‌توان چالش‌های تحقق شعار امسال را به صورت ویژه بررسی کرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه اعطای تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد به تولیدکنندگان داخلی یکی از موانع جدی پیشرفت در حوزه کسب و کار است خاطرنشان کرد:‌ در هیچ کجای دنیا برای حمایت از صنعتگران و فعالان اقتصادی به آن‌ها تسهیلات گران قیمت این‌چنینی داده نمی‌شود.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تشکیل یک کارگروه در بدنه دولت برای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را ضروری اعلام کرد و بیان داشت: برای عملی ساختن منویات مقام معظم رهبری در سال ۹۸ خلاء قانونی وجود ندارد اما بسیاری از قوانین موجود باید مورد اصلاح و بازنگری مجدد قرار بگیرند.

نماینده مردم آستارا در مجلس استفاده درست از ابزارهای نظارتی مجلس نظیر سئوال،‌ تذکر، استیضاح و تحقیق و تفحص را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: نمایندگان گیلانی حاضر در مجلس از این ابزارهای موجود جهت ایجاد تسهیل در امور اقتصادی، تولیدی و صنعتی‌ استفاده لازم را می‌برند.

داداشی به اقدامات مجلس در زمینه اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: هم‌اکنون طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی در این زمینه در کمیسیون‌های مختلف مجلس در حال بررسی و تدوین است که قطعاً با اجرایی شدن آن‌ها گام مهمی در عمل به منویات مقام معظم رهبری برداشته می‌شود.

وی مباحثی نظیر امور سیاسی، عمرانی، ‌اجتماعی و بهداشت و درمان را از مهم‌ترین مسائل در حال بررسی فراکسیون‌های مختلف مجلس برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب خواند و گفت: امیدواریم تا در ماه‌های آینده چند فراکسیون طرح‌های تدوین شده خود را برای تصویب به صحن مجلس ارائه دهند.

انتهای پیام/ن

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads