کد خبر: 184856 - تاریخ: سه‌شنبه، 26 مارس 2019 - 10:26

نماینده مردم آستارا در مجلس:

اقتصاد کشور از ‌شرایط سخت رکود با رونق تولید نجات پیدا می‌کند

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: اگر حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان انجام شود اقتصاد کشور از این شرایط سخت نجات پیدا می‌کند.

به گزارش خوبان ، ولی داداشی  با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی تأکید کرد و اظهار داشت: در جنگ اقتصادی بزرگ‌ترین ضربه‌ها را خود تحریمی به تولید کشور وارد می‌سازد بنابراین با برون رفت از این مانع جدی راه و مسیر برای تحقق شعار رونق تولید هموار می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید توسط مقام معظم رهبری عنوان کرد: شعار امسال مقام معظم رهبری نیز به مانند شعارهای راهبردی چند ساله اخیر به یک هدف مهم و اساسی یعنی افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در کشور توجه ویژه دارد.

داداشی با بیان اینکه ما در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی چندان موفق نبودیم افزود:‌ بنده در این ارتباط قصد سیاه‌نمایی و متهم کردن کسی را ندارم زیرا در کنار یکسری از دولتمردانی که عملکرد آن‌ها شدیداً جای نقد دارد برخی از مسئولان تلاش زیادی برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی انجام دادند.

 

وی هماهنگ عمل کردن دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در راستای عمل به شعار رونق تولید را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: تشکیل کارگروه و یا کمیسیونی تخصصی در قوه مقننه جهت برنامه‌ریزی برای رسیدن به شعار رونق تولید باید در دستور کار نمایندگان خانه ملت قرار گیرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس تشکیل کارگروهی مشابه در دولت را برای تحقق شعار سال لازم و ضروری اعلام کرد و بیان داشت: مجلس با تشکیل یک کمیسیون تخصصی می‌تواند برنامه‌ریزی‌های لازم برای حمایت از تولید را انجام دهد سپس نتیجه آن را برای اجرایی کردن به دولت ابلاغ کند.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تأکید بر اینکه امروز در کشور با شکست بسیاری از واحدهای تولیدی مواجه هستیم ابراز داشت: همانطور که مقام معظم رهبری نیز در پیام نوروزی امسال به آن اشاره فرمودند نباید اجازه دهیم دشمن به آرزوی خود برسد و شرایط به کام مردم تلخ شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان تحریم‌ها و زورگویی‌های آمریکا و دنباله‌روی اروپایی‌ها از سیاست‌های این کشور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: علاوه بر موارد یاد شده خودتحریمی داخلی نیز یکی از مهم‌تریم عواملی است که مانع تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در سال گذشته شد.

داداشی وضع برخی قوانین یا یکسری از تصمیماتی که در دولت به صورت آئین‌نامه‌‌ای اتخاذ می‌شود را یکی از موانع اصلی حمایت از تولید داخلی دانست و ابراز داشت: تولیدکنندگان می‌توانند بنیه و پایه‌های اقتصادی کشور را مستحکم کنند لذا باید حمایت و پشتیبانی لازم از آنان انجام شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی در رأس جبهه مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن قرار دارند اظهار داشت: اگر تولیدکنندگان آزادانه بتوانند به فعالیت‌های اقتصادی خود ادامه دهند هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید اما در بسیاری از مواقع این شرایط در کشورمان مهیا نیست.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بروکراسی‌های آزاد دهنده، سخت و پیچیده اداری را معضلی اساسی در کشورمان خواند و عنوان کرد: برخی اوقات کار یک سرمایه‌گذار در ادارات به دست کارشناسانی می‌افتد که یا کار بلد نیستند و یا اینکه تنها در راستای رسیدن به منافع شخصی خود عمل می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه کارشناس‌نماها برای رسیدن به خواسته‌های شخصی خود کار سرمایه‌گذاران را از عمد در مسیر طولانی اداری می‌اندازند ابراز داشت: قبل از انجام هر کاری و برای تحقق شعار رونق تولید در وهله نخست باید معضلات پیچیده‌ای نظیر این حل و فصل شود.

داداشی پیگیری و تعامل نمایندگان مجلس،‌ مسئولان دستگاه‌های اجرایی، قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی را برای عملی کردن منویات مقام معظم رهبری ضروری دانست و عنوان کرد: اگر حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان انجام شود اقتصاد کشور از این شرایط سخت نجات پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads