کد خبر: 184832 - تاریخ: دوشنبه، 25 مارس 2019 - 10:18

شاهرخ شهبازی

بازی در نقش غلامرضا تختی برای من افتخار بود

شاهرخ شهبازی بازیگر آخرین مقطع سنی تختی از شرایط و پذیرشش برای بازی در این فیلم گفت.

به گزارش خوبان، رفتن سراغ زندگی غلامرضا تختی، اصلا کار آسانی نیست، فیلم ساختن بر اساس زندگی شخصیت‌های واقعی در دل تاریخ، به خودی خود کار دشواری است چه برسد به فیلم ساختن بر اساس زندگی تختی که هر طور حساب کنید محبوب‌ترین ورزشکار ایرانی بوده است و هست. هنوز خیلی‌ها هستند که او را از نزدیک دیده‌اند و عکس تختی همه جا از ورزشگاه‌های سراسر کشور تا روی دیوار خانه‌ها و مغازه‌ها نصب است با این حال فیلم «تختی» در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و واکنش‌های زیادی را هم میان منتقد‌ها و اصحاب رسانه برانگیخت. شاهرخ شهبازی بازیگر آخرین مقطع سنی تختی از حضور در این اثر سینمایی به کارگردانی بهرام توکلی سخن گفت.

شاهرخ شهبازی چگونه به نقش مرحوم تختی در فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» رسید؟

اول از همه باید تشکر کنم از اعتماد و اطمینان زیادی که بهرام توکلی و سعید ملکان به من کردند. خوشحالم که نقش آفرینی کاراکتر جهان پهلوان تختی به من سپرده شد. در همان ابتدای مذاکرات، بازیگر باید چند ویژگی را درباره نقش تختی در چنته داشت. ویژگی ظاهری و بدنی مهم‌ترین شاخصه بازی در نقش تختی بوده. این مورد‌ها در نسبت با من تأیید شد و به این ترتیب همکاری من با دوستان در این پروژه سینمایی آغاز شد.

شما نقش نسبتا کوتاهی را در فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» ایفا کردید این حضور چگونه بود؟

بله زمان حضور من در فیلم کم بود البته این موضوع در نسبت با سایر کاراکتر‌های تختی هم وجود دارد و آن‌ها خیلی زمان زیادی در اختیار نداشتند تا به دوره‌های مختلف زندگی او بپردازند بازی در نقش غلامرضا تختی واقعا برای من افتخاری بود فراز و نشیب‌های زندگی غلامرضا تختی در سنین جوانی و میانسالی و ازطرف دیگر موقعیت اجتماعی وی در نزد مردم بسیار مهم بود و واقعاً برایم باوری کردنی نبود که او تا این اندازه مورد توجه مردم است پس از بازی در این نقش متوجه شدم تختی که بود و چه کرد.

گریم نسبتا سنگینی هم در چهره‌تان وجود داشت؟

بله، باید تا می‌توانستیم زاویه دید مخاطب به کاراکتر غلامرضا تختی را باورپذیر و شبیه او درست می‌کردیم و واقعا هم این کار طاقت فرسا و مشکل بود. سینما را در فیلم «غلامرضا تختی» باید دید که همه جوره و از هر منظر در سطح بالا و خلاقانه‌ای قرار دارد. فیلم «غلامرضا تختی» به شدت جذاب است و مخاطب از دیدن آن شگفت زده می‌شود.

این شگفت زدگی مخاطب از دیدن فیلم «غلامرضا تختی» را از کجا لمس کردید؟

سالن‌های مردمی که فیلم «تختی» نمایش داده شده است، شفاف‌ترین و ملموس‌ترین بازخورد‌های فیلم را نشان می‌دهد فیلم تختی به قدری در مردم کشورمان تأثیر گذاشته بود که با هر پیروزی تختی در تشک کشتی که فیلم نمایش می‌داد، مردم با سوت و کف از دیدن قهرمان خودشان در پرده سینما استقبال می‌کردند.

باز هم سینما را ادامه می‌دهید؟

سینما و بازیگری را خیلی دوست دارم، اما شرایط و نقش‌های پر رمز و راز و پرکششی مثل تختی باید وجود داشته باشد تا بازی کنم سینما جذابیت‌های بالایی دارد.

منبع: همشهری سینما
انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads