کد خبر: 184826 - تاریخ: دوشنبه، 25 مارس 2019 - 10:07

رئیس سازمان شیلات کشور خبر داد

تکثیر مصنوعی مولدها اولویت اصلی سازمان شیلات

رئیس سازمان شیلات کشور با تأکید بر اینکه برای افزایش صید ماهی باید مولد آن را به‌صورت مصنوعی کرد، گفت: اولویت اصلی سازمان شیلات در سال جدید تکثیر مصنوعی مولدها است و بهترین مکان برای انجام این کار رودخانه خشک‌رود رودسر است.

به گزارش خوبان، نبی اله خون میرزایی امروز در جمع خبرنگاران بیان اینکه صیا‌دی تأثیر بسیار زیادی در معیشت مردم استان‌های شمالی دارد، اظهار کرد: شغل اصلی مردم استان‌های شمالی کشور صیادی است که باید تلاش ویژه‌ای برای افزایش صید در این استان‌ها انجام دهیم.

وی با اشاره به کاهش تکثیر طبیعی ماهی در استان‌های شمالی کشور گفت: در سال‌های اخیر به دلیل عوامل مختلفی ازجمله آلودگی رودخانه‌ها، تور ریزی غیرمجاز و‌ شاهد کاهش صید در این استان‌ها بوده‌ایم که باید برای حل آن فکری اندیشیده شود.

رئیس سازمان شیلات کشور با اذعان به اینکه برای افزایش صید ماهی باید مولد آن را به‌صورت مصنوعی تکثیر کرد، تصریح کرد: اولویت اصلی سازمان شیلات در سال جدید تکثیر مصنوعی مولدها است که بهترین مکان برای انجام این کار رودخانه خشک‌رود رودسر است.

میرزایی با تأکید بر تخم‌کشی مولدها در محیط‌های آموزشی افزود: بعد از تکثیر مولد مصنوعی آن را در محیط‌های آموزشی و مراکز تکثیر رهاسازی و سپس پرورش می‌دهیم تا ماهی‌های بیشتری تولید شوند.

وی افزایش اشتغال را وابسته به رهاسازی مولد دانست و بیان کرد: اگر بتوانیم مولدهای مصنوعی را در رودخانه‌ها رهاسازی کنیم می‌توان ماهی‌های بیشتری را تولید کرد که انجام این امر موجب افزایش اشتغال پایدار در استان‌های شمالی می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads