کد خبر: 184805 - تاریخ: یکشنبه، 24 مارس 2019 - 10:54

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد:

ارسال ۱۵تن مواد غذایی برای سیل زدگان گلستان

۱۵تن مواد غذایی از سوی جمعیت هلال احمر گیلان برای کمک به سیل زدگان گلستان ارسال شد.

به گزارش خوبان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان امروز گفت: یک تریلی حامل مواد غذایی شامل انواع کنسروجات، حبوبات، برنج و روغن به وزن ۱۵تن از گیلان برای توزیع بین سیل زدگان استان گلستان اعزام شد.
مهدی ولی پور افزود: یک بالگرد جمعیت هلال احمر  گیلان نیز از اوایل شروع کمک رسانی به استان گلستان اعزام شده است.
وی همچنین از اعزام یک کاروان سلامت و معیشت درمانی این جمعیت شامل پزشکان متخصص، پزشک عمومی، پرستار، امدادگر، کارشناس بهداشت، کارشناس مامایی و کارشناس تعذیه به مناطق سیل زده خبر داد. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: در صورت اعلام نیاز هلال احمر گلستان، ۵۰نفر از نجاتگران واکنش سریع استان که آموزش های لازم در زمینه کمک در سیلاب را دیده اند آماده اعزام به مناطق  سیل زده این شهر هستند.
ولی پور افزود:سامانه  ستاره ۷۸۰ستاره ۱۱۲مربع، آماده دریافت کمک های مردمی برای جبران خسارات سیل زدگان در مناطق شمالی کشور است.
بارش شدید باران از ۲۸و۲۹ اسفند پارسال در شرق استان گلستان، باعث سرریز شدن سد گلستان در ۱۵کیلومتری شرق شهر گنبد کاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از ۳۰۰میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به ۵/۱متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.

انتهای پیام/۴۶۶


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads