کد خبر: 184798 - تاریخ: یکشنبه، 24 مارس 2019 - 10:36

ورود مسافران نوروزی به گیلان ۹ درصد کاهش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌‌دستی و گردشگری گیلان گفت: تعداد مسافران نوروزی گیلان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

به گزارش خوبان، شهرود امیر انتخابی  اظهار داشت: بر اساس گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر گیلان آمار مسافران و گردشگران ورودی و اقامت‌کننده در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۸٫۶۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه آمارهای اعلام شده در مورد مسافران ورودی و اقامت‌کننده به استان از ۲۷ تا ۲ فروردین محاسبه شده است افزود: در این تاریخ یک میلیون و ۸۱۲ هزار و ۶۱۰ نفر مسافر از مرزهای زمینی و هوایی به گیلان وارد شدند.

امیر انتخابی به آمار تردد وسایل نقلیه ورودی به استان گیلان در ۵ روز اخیر اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در چند روز اخیر ۴۰۲ هزار و ۱۷۰ دستگاه خودرو به گیلان وارد شده است که طبق آمارهای موجود و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این تعداد نیز با کاهش ۴٫۹۷ درصدی مواجه بوده است.

وی به تعداد مسافران اقامت‌کننده در استان گیلان اشاره کرد و بیان داشت:‌ از ۲۷ اسفند ۹۷ تا ۲ فروردین امسال تعداد ۵۷۴ هزار و ۳۶۳ نفر در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان گیلان اقامت کردند که این آمار نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۹٫۵۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان بازدید مسافران نوروزی از موزه‌ها و بناهای تاریخی و مراکز تفریحی و سرگرمی استان را برشمرد و تصریح کرد: در ۵ روز گذشته ۴۰ هزار و ۶۴۶ نفر از این مکان‌ها بازدید کردند که آمار آن در مقایسه با سال گذشته ۱۲٫۵۹ درصد کاهش داشت.

امیر انتخابی درصد اشغال تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان توسط مسافران را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ تاکنون بیش از ۵۰ درصد از این اماکن در اختیار مسافران و گردشگران نوروزی قرار گرفته و یا از آنان بازدید به‌عمل آمده است.

انتهای پیام/ ز


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads