کد خبر: 184759 - تاریخ: جمعه، 22 مارس 2019 - 20:13

گزارش خوبان خبر از پایان اعتکاف در خمام ؛

پایان ۳ روز خلوت عاشقانه با خدا/ عاشقانه‌هایی از جنس دلدادگی

مراسم اعتکاف که از سه روز پیش با شرکت تعداد کثیری از مردم در جای جای کشور آغاز شده بود، با اجرای برنامه معنوی اعمال ام داوود پایان یافت و معتکفین بعد از خلوت عاشقانه با خدا تولدی دوباره را آغاز کردند.

به گزراش خوبان خبر؛ اعتکاف خلوت عاشقانه بندگان برای استوار سازی شانه‌های لرزان از بار سنگین گناه بوده تا بتوانند با تطهیر قلب‌ها در سجاده سبز توبه، تمرین خودسازی کنند. حال و هوای این روزهای مساجد مجری اعتکاف دیدنی است. گویا جوانان به سفر حج رفته و خود را به مساجد رسانده‌اند تا با پروردگار خلوت کنند.

هر کس با هدفی عازم سفری سه روزه شده و در محراب دل، عاشقانه‌هایش را به ملائک می‌سپارد تا به گوش پروردگار برسانند.

به راستی که چه نیکوست تحویل سال را با شمیم خوش اعتکاف عجین کنی و خاطره‌ای دلنواز از دلربایی ملائک بر صفحه دل به یادگار حک کنی.‌چیزی که هزاران جوان و نوجوان خراسان جنوبی بر انجامش پیشتازی کرده‌اند تا باقی روزشان را با عطر یاس معنویت گذران کنند.

آنچه در بین معتکفان می‌درخشد، ستاره جوانانی است که می‌توانستند مانند دیگر اقشار، سال تحویل را در کنار خانواده باشند اما سفری معنوی را در پیش گرفته تا کوله دنیا و آخرتشان را از عشق و ارادت به خداوند پر کنند.

مردم بخش خمام نیز مانند سراسر کشور بعد از سه روز روزه‌داری، اعمال روز سوم را به جای آوردند و با قرائت دعای وارده در اعمال ام‌داوود به مناجات و راز و نیاز با خداوند پرداختند و بعد از سه روز خلوت عاشقانه با خدا تولدی دوباره را آغاز کردند.

۶۳ معتکف خمامی سال جدید را در مسجد آغاز کردند

حجت فلاح دبیر اجرائی اعتکاف بخش خمام در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اعتکاف تحویلی از جنس معنویت است و معتکفانی که بهار معنویت را در خانه عشق تحویل کردند وجان خود را از غبار گناه زدودند.

 

 دبیر اجرائی اعتکاف بخش خمام افزود: اعتکاف کرامات و اثرات بسیار ثمربخشی در بین معتکفین دارد به طوری که بسیاری از جوانان معتکف بعد از اتمام این سه روز، تصمیم‌های مهم و نتیجه بخشی در زندگی خود می‌گیرند.

وی با بیان این‌ که امسال ۶۳ نفر در مسجد جامع خمام و مسجد امام حسین (ع) خواچکین سال جدید را آغاز کردند افزود: اقامه نماز جماعت برگزاری مجالس و محافل انس با قرآن کریم و ادعیه، جلسات معرفتی، جلسات پرسش و زیارت ام داوود از جمله برنامه های اجرا شده در سه خلوت با خدا روز بود.

 

نویسنده : سارا احمدی

انتهای پیام/۸۵۹۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads