کد خبر: 184739 - تاریخ: جمعه، 22 مارس 2019 - 11:08

ماندگاری در رشت:

تأخیر در ازدواج و تقلیل اولاد ناشی از تفکر غلط است/ اعتکاف فرصتی برای اصلاح افکار غلط

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه تأخیر در ازدواج به هر دلیلی غلط است، گفت: پیغمبر اسلام (ص) فرمودند، در نحسی ازدواج همین بس که مهریه دختر را زیاد بگیرند، بنابراین نباید به دلایل نادرست ازدواج را به تأخیر انداخت و از فرزند آوری دوری کرد.

به گزارش خوبان،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری شب گذشته در شام شهادت حضرت زینب کبری (س) در جمع معتکفین مسجد امام حسین (ع) رشت اظهار کرد: اعتکاف بستر مناسبی برای فهم بیشتر است.

وی با بیان اینکه در آخرالزمان آن‌هایی که می‌خواهند خوب و درست زندگی کنند احساس تنهایی می‌کنند، افزود: در ایام اعتکاف این افراد کنار هم جمع می‌شوند و می‌بینند که تعدادشان کم نیست و احساس بهتری پیدا می‌کنند.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به آیه نهم سوره زمر گفت: کسایی که فهم بالا و پایین دارند مساوی نیستند و بزرگ‌ترین مشکل دنیای امروز بشر این است که یا برخی از درد نفهمی و برخی از درد کج‌فهمی اذیت می‌شوند.

ماندگاری با بیان اینکه آمار باسوادها در کشور ما کم نیست، افزود: ایام اعتکاف بهترین زمان برای فهمیدن این است که کج‌فهمی‌های خود را بیابیم.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه آیه ۳۰ سوره اعراف اشاره به افراد کم فهمی دارد که گمان می‌کنند فکر درستی دارند اما دچار کج‌فهمی شده‌اند، گفت: یک و نیم میلیون دختر بالای ۳۰ سال در ایران است که از ازدواج ناامید هستند و این مطلب به دلیل برخی کج‌فهمی‌های خود افراد و والدین است.

وی با اذعان به اینکه درگذشته ازدواج‌های زیر ۲۰ سال در دختران موفق‌تر بوده، تصریح کرد: رسول خدا (ص) می‌فرمایند، بهترین دختران آن‌هایی هستند که پیش از آنکه به بلوغ برسند به خانه همسر بروند و این مطلب به این معناست که قبل از چشیدن حرام چشم به حلال بیندازند.

ماندگاری با تأکید بر اینکه دختران باید زودتر مادر شوند، گفت: وقتی خداوند مقامات عظیمی برای مادران دارد، نباید نسبت به این امر بی‌توجه بود و ازدواج و فرزند آوری را به تأخیر بیندازند.

وی با بیان اینکه بنا بر آیات قرآن ازدواج یک ضرورت است، افزود: اگر بدانیم ازدواج یک ضرورت است باید زودتر به آن برسیم اما متأسفانه در جامعه ما به این ضرورت اهمیت نمی‌دهند و در این امر مقدس تأخیر می‌اندازند.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به بیانات امام راحل (ره) نباید به زنان بی‌توجه بود وگرنه مردان از آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند، گفت: دلیل این امر استفاده ارزان از زنان است، از زیبایی زنان استفاده می‌کنند و این‌گونه استفاده ابزاری از بانوان می‌کنند.

ماندگاری با اذعان به اینکه دشمن به اذهان جوانان ورود کرده و تلاش می‌کند ارتباط با جنس مخالف را برای جوانان عادی‌سازی می‌کند، بیان کرد: دشمن با این کار در حال صدمه زدن به‌نظام پاک خانواده و ایجاد همه نوع برابری در بین زنان و مردان است.

وی با تأکید بر اینکه تأخیر در ازدواج به هر دلیلی غلط است، گفت: پیغمبر اسلام (ص) فرمودند، در نحسی ازدواج همین بس که مهریه دختر را زیاد بگیرند، بنابراین نباید به دلایل نادرست ازدواج را به تأخیر بیندازیم.

کارشناس مذهبی با اذعان به اینکه بنا بر قرآن بچه رحمت، مغفرت و نعمت است، بیان کرد: مادران ما به دلیل جوسازی‌های مکرر و نادرست امروزی از فرزند آوری دوری می‌کنند، درحالی‌که یک زن شیعه موظف است جامعه شیعه را افزایش دهد.

وی یکی از علائم فهم را تنظیم درست اولویت‌ها دانست و افزود: آلوده نشدن مهم‌تر از زندگی با تمام وسایل است، اگر جوان اولویت‌ها را به‌درستی انتخاب کند و بندگی خدا را به گناه ترجیح دهد قطعاً در ازدواج دچار مشکل نمی‌شود.

ماندگاری با بیان اینکه اعتکاف فرصتی برای اصلاح افکار غلط است، گفت: یکی از این افکار غلط تأخیر در ازدواج است، ازدواج مستحب است اما اگر احتمال گناه بدهیم واجب می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads