کد خبر: 184658 - تاریخ: سه‌شنبه، 19 مارس 2019 - 18:29

نظارت بر بازار گیلان در تعطیلات نوروز ادامه دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در ایام نوروز ۹۸ نظارت بر بازار استان به‌صورت محسوس و نامحسوس انجام می‌شود.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق‌پوش امروز در آخرین جلسه سال ۹۷ کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان اظهار داشت: نظارت بر بازار در ایام تعطیلات نوروز در دستور کار دستگاه‌های نظارتی استان گیلان قرار دارد که با حضور بازرسان به صورت محسوس و نامحسوس انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان لازمه ایجاد و حفظ تعادل و نظم بازار را نظارت اعلام کرد و ابراز داشت: بازرسی و نظارت‌های مشترک بر بازار استان گیلان به صورت شیفتی انجام می‌شود و بازرسان مربوطه به صورت محسوس و نامحسوس به انجام این کار مبادرت می‌ورزند.

دلق‌پوش در کنار برخورد با رأفت قاطعیت بازرسان نظارتی را نیز مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: برای کنترل بازار و حفظ تعادل آن از ابعاد مختلف باید بازرسی‌ها از مجموعه اصناف با دقت کامل انجام شود و در کنار این همکاری دوستانه قاطعیت لازم جهت جلوگیری از فعالیت سودجویان ضروری است.

 

وی بازار را پشتیبان مسائل اجتماعی و اقتصادی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: دین و فرهنگ و بسیاری از آداب و رسوم کشورمان از فضای بازار و کسبه فعال آن در جامعه ترویج پیدا می‌کند به طوری‌که حتی این مسأله در خارج از کشور نیز به همین روال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بر لزوم افزایش بودجه اتاق‌های اصناف به صورت سراسری تأکید کرد و بیان داشت: تعدد ماموریت‌های اتاق‌های اصناف ضرورت تحقق این مطلب را دو چندان می‌کند و در صورت اجرای آن اتاق اصناف از ماموریت‌های نظارتی خود باز نمی‌ماند.

دلق‌پوش وجود وحدت عملی بین رؤسای ادارات صمت شهرستان‌های گیلان و رؤسای اتاق‌های اصناف استان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: این موضوع موجب هم افزایی ویژه در کنترل بازار می‌شود به همین علت قصد داریم در سال آینده به امر نظارت‌ها توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از تخلفات به دلیل عدم آگاهی صحیح از قوانین صنفی رخ می‌دهند عنوان کرد: به طور یقین اجرای آموزش‌ها و بازآموزی رؤسای اتحادیه‌ها و اصناف با شیوه‌های کاربردی برای ارتقاء سطح علمی اصناف باعث پیشگیری از بسیاری از تخلفات صنفی می‌شود.

دلق‌پوش از نظارت شفاف بر عملکرد مالی اتحادیه‌های کشور از سال آینده خبر داد و تصریح کرد: با توجه به گردشگر پذیر بودن گیلان تأمین نیازهای مردم و فعالیت بیشتر خدمات اصناف در مرکز شهر رشت بسیار ضروری است البته انجام این کار نیاز به هماهنگی با شهرداری، اتاق اصناف و کسبه بازار دارد.

انتهای پیام/ ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads