کد خبر: 184488 - تاریخ: یکشنبه، 17 مارس 2019 - 10:13

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری خبر داد :

بقعه متبرکه آقا سید محمدرضا لشت نشاء در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گفت: بقعه متبرکه آقا سید محمدرضا لشت نشاء در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

به گزارش خوبان، ولی جهانی  از ثبت ۹ اثر فرهنگی، تاریخی و طبیعی استان گیلان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و با ابراز خرسندی از این موضوع اظهار داشت:‌ ابلاغ این آثار به‌زودی از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور به استان گیلان اعلام می‌شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از جلسه کمیته ثبت آثار تاریخی کشور در تاریخ ۱۹ اسفند سخن گفت و افزود: این جلسه با حضور طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور،‌ پورعلی مدیرکل ثبت آثار تاریخی کشور و همچنین اعضاء کمیته ثبت ملی کشور برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه از میان ۹ اثر ثبت شده گیلان تعداد ۸ اثر مربوط به بناها و محوطه‌ها است تصریح کرد: یخچال باغ سالار مشکات، خانه شفیعی در رشت، بقعه آقاسید محمد در کیسم آستانه و بقعه آقا سید محمد رضا در لشت نشاء از جمله آثار به ثبت رسیده گیلان در فهرست آثار ملی محسوب می‌شوند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان ضمن ابراز خرسندی از ثبت چندین اثر فرهنگی و تاریخی و طبیعی گیلان در فهرست آثار ملی ابراز داشت: ثبت آثار یاد شده در فهرست آثار ملی کشور ضرورت توجه بیشتر و پاسداری از گنجینه‌های گیلان را دو چندان می‌کند.

انتهای پیام/۹۸۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads