کد خبر: 184484 - تاریخ: یکشنبه، 17 مارس 2019 - 09:16

رئیس پلیس نظارت بر اماكن عمومی گیلان»

برخورد قاطع پلیس با هنجارشکنان و فروشندگان غیرمجاز مواد محترقه

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی گیلان گفت: واحدهای صنفی و امکنه‌های عمومی که اقدام به فروش و عرضه مواد محترقه غیر مجاز کنند به استناد ماده ۲۸ قانون نظام صنفی جلوگیری از فعالیت، پلمپ می‌شوند.

به گزارش خوبان ،  سرهنگ رضا محمدزاده در نشست با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: جامعه صنفی از افراد بزرگ و متعهد بوده که همواره در همه مؤلفه‌ها همکاری، همیاری و تعامل دو سویه در جهت برقراری امنیت پایدار با پلیس داشته‌اند. 

این مقام انتظامی افزود: هر ساله تعدادی از افراد در حوزه صنوف ثابت و سیار که بسیار اندک و اکثریت آنان فاقد پروانه هستند اقدام به فروش مواد محترقه در کنار فعالیت صنفی خود می‌کنند که قطعا پلیس در راستای امنیت، آرامش و آسایش مردم و جامعه بدون اغماض و با قاطعیت با آنان برخورد خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: پلیس، پیشگیری از هرگونه صدمات جانی و مالی به شهروندان را در اولویت کاری خود قرار داده و با افراد خاطی برابر مقررات برخورد می‌کند. 

سرهنگ محمدزاده با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۶۷۴ هزار عدد از انواع مواد محترقه غیر مجاز که برخی از آنها از اقسام بسیار خطرناک از نوع خمیری، کپسولی، نارنجکی، دینامیتی و سیگاری و دارای صدمات جبران ناپذیر بودند کشف و ضبط شده است، گفت: متاسفانه تعدادی از کشفیات از واحدهای صنفی بوده که در این راستا برابر قانون با آنها برخورد شده است. 

محمدزاده گفت: پلیس در راستای تامین نظم و آسایش عمومی برای همه مردم در همه سطوح و ارکان جامعه تلاش می‌کند و در هر فعالیتی که موجبات نا امنی اجتماعی را فراهم آورد ورود خواهد کرد و واحدهای صنفی اعم از مغازه، انبارها یا هر رسته شغلی که اقدام به عرضه، فروش یا ساخت این قبیل از اقلام را داشته باشند در صورت شناسایی ضمن تشکیل پرونده قضایی برای فروشنده، واحد صنفی نیز به استناد ماده‌های قانون نظام صنفی و آیین نامه‌های اجرایی مرتبط، جلوگیری از فعالیت و با طرح موضوع در کمیسیون نظارت ابطال پروانه بدلیل فروش اقلام قاچاق و خطر آفرین دنبال و پیگیرد قانونی می‌شود و محل پلمب شده تا پایان تعطیلات نوروزی بازگشایی نخواهد شد. 

وی ضمن تشکر از جامعه بزرگ صنفی بخصوص واحدهای دارای مجوز فعالیت و پروانه کسب در همکاری با پلیس اماکن خطاب به دستفروشان خاطرنشان کرد: برابر گزارشات، این تعداد از اقشار جامعه که بعضا از افراد زحمتکش نیز هستند بدون اطلاع از قوانین جاری کشور مبادرت به تهیه، توزیع و فروش مواد محترقه غیر مجاز در صنوف سیار و فاقد مجوز می‌کنند که پلیس در صورت مشاهده نسبت به جمع آوری آنها و تشکیل پرونده قضایی اقدام خواهد کرد. 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads