کد خبر: 184459 - تاریخ: شنبه، 16 مارس 2019 - 11:21

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس:

۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت بیمه غرامت کشاورزان اختصاص یافت

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس گفت: امسال برای نخستین بار در یک ردیفی جداگانه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت بیمه غرامت کشاورزان اختصاص یافت.

به گزارش خوبان، محمد صادق حسنی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش اعضای کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی و با موافقت کمیسیون تلفیق امسال برای نخستین بار و در ردیفی جدا هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت بیمه کشاورزان اختصاص پیدا کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس در مورد نحوه پرداخت غرامت بیمه کشاورزان در سنوات گذشته عنوان کرد: در سال‌های گذشته بانک‌های کشاورزی بر اساس دریافتی‌ها و منابع داخلی خود غرامت‌ها را پرداخت می‌کردند اما این رویه به دلایلی توسط مسئولان تغییر پیدا کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه امسال دولت غرامت بیمه کشاورزان را در ماه ۱۰ و ۱۲ گنجانده بود تصریح کرد:‌ در این ماده‌ها پرداخت خسارت به تمام حوادث غیرمترقبه نظیر سیل و زلزله پیش‌بینی شده است بنابراین در صورت وقوع این حوادث اعتباری برای بخش بیمه کشاورزی باقی نمی‌ماند.

حسنی از تلاش خود در کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس و نظر مثبت کمیسیون تلفیق برای جدا کردن ردیف اعتبارات بیمه کشاورزی سخن گفت و ابراز داشت: سرانجام با موافقت نمایندگان مجلس و با تأیید شورای نگهبان ردیف اعتباری مجزایی برای بیمه غرامت کشاورزان در نظر گرفته شد.

وی در مورد ساماندهی پسماند که یکی از ضروریات استان‌های شمالی به ویژه گیلان است نیز اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه پیشنهادی خود حدود هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی پسماند در نظر گرفته بود و در لایحه قید کرده بود که این مبالغ در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار بگیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه با تلاش‌های انجام شده نمایندگان اعتبارات حوزه پسماند در اختیار سازمان همیاری‌ شهرداری‌ها قرار گرفت ابراز داشت:‌ قرار است اعتبارات هزار میلیارد تومانی حوزه پسماند توسط این سازمان و با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست هزینه شود.

نماینده مردم رشت در مجلس یکی از مهم‌ترین مشکلات عدم پیشرفت طرح نوسازی و تسطیح اراضی کشاورزی را عملیاتی نبودن بودجه اعلام کرد و بیان داشت:‌ بودجه سالانه ما هزینه‌ای است به همین علت اعتبارات لازم برای تسطیح اراضی بر مبنای کارکردهای انجام شده تخصیص پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads