کد خبر: 184337 - تاریخ: چهارشنبه، 13 مارس 2019 - 11:52

مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان خبر داد

اجرای قریب‌الوقوع طرح استحقاق سنجی در بخش سرپایی و بیمارستان‌های خصوصی

مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان از عملیاتی شدن طرح استحقاق سنجی در بخش سرپایی و بیمارستان‌های خصوصی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خوبان، طاهر موهبتى صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، گیلان را یکى از استان‌های پیشتاز در استقرار نظام ارجاع برشمرد و اظهار کرد: باید تا پایان سه ماه اول سال جدید چهار پروژه اصلى IT شامل رسیدگى الکترونیکى به اسناد، نسخه‌نویسی الکترونیکى، استحقاق سنجى و نظام ارجاع الکترونیکى در این استان به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ میلیون نفر از ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود: بیشترین تعداد بیمه‌شدگان را روستاییان و کمترین بیمه‌شدگان را اقشاری نظیر دانشجویان، خانواده شهدا و طلاب تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه اجرای طرح استحقاق سنجی در اکثر بیمارستان دولتی، دانشگاهی و پذیرش بدون دفترچه بیمه انجام می‌شود گفت: ارائه خدمات در این بیمارستان‌ها از طریق کد ملی فرد انجام می‌شود و مهم‌ترین نکته در استحقاق سنجی، رفع همپوشانی و صلاحیت خدمت مراکز درمانی است.

موهبتی با اشاره به توسعه طرح استحقاق سنجی بیان کرد: طرح استحقاق سنجی در بخش سرپایی و بیمارستان‌های خصوصی نیز به‌زودی عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به رسیدگی اسناد الکترونیکی در بیمه سلامت تصریح کرد: با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت مقررشده رسیدگی به اسناد الکترونیکی ظرف یک سال آینده در سطح بیمارستان‌های دولتی عملیاتی شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران رسیدگی ۲۵۰ فرم به‌صورت دیجیتال را یکی از ویژگی‌های اسناد الکترونیکی برشمرد و افزود: صدور نسخه الکترونیکی یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بیمه سلامت در حوزه فناوری است که این سازمان به آن افتخار می‌کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads