کد خبر: 184318 - تاریخ: چهارشنبه، 13 مارس 2019 - 09:22

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی:

سونامی سرطان در گیلان وجود ندارد

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان تاکید کرد: باوجود اینکه بیش از ۱۳ درصد جمعیت گیلان بالای ۶۰ سال سن دارند اما سونامی سرطان در استان نداریم.

به گزارش خوبان، علی داوودی  در حاشیه افتتاح کانون سلامت بندرانزلی اظهار کرد: ۱۳٫۶درصد جمعیت گیلان بالای ۶۰ سال سن دارند و گیلان با دارا بودن ۱۷٫۶ درصد جمعیت سالمند ، سالمند ترین استان کشور است.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گیلان به عنوان متولی امر باید در خصوص توانبخشی و مراقبت های بیمارستانی عادی و ویژه ، این قشر از جامعه را تحت پوشش قرار دهد .
داوودی با اشاره به عوارض و عواقب اطلاع رسانی های نادرست در فضای مجازی در خصوص موارد درمانی و پزشکی تاکید کرد: اظهار نظر نادرست برخی افراد به عنوان کارشناس در فضای مجازی و از مراجع غیر معتبر یکی از مشکلاتی است که در حوزه سلامت وجود دارد.
وی با اشاره به تبلیغات گسترده در فضای مجازی در خصوص طب سنتی و اسلامی و ایجاد مشکلات متعدد برای مردم تصریح کرد: در گیلان سونامی سرطان نداریم ولی از هرکس بپرسیم می گوید سرطان زیاد شده درحالی که با توجه به اینکه ۱۳٫۶ درصد جمعیت گیلان بالای ۶۰ سال سن دارند یقینا این قشر از جامعه با مشکلات و بیماری های مختلف مواجه می شوند.
داوودی تاکید کرد: باید اطلاعات درست به مردم داده شود تا مردم در راستای مراقبت از خودشان به صورت دوره ای با مراجعه به درمانگاه ها و بیمارستان ها آزمایشات لازم را برای تعیین وضعیت جسمانی خود انجام داده و با آگاهی و آموزش صحیح از خودشان مراقبت کنند.
وی با اشاره به آموزش ها و آگاهی رسانی های کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی درخصوص خود مراقبتی بیش از پیش مردم خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان متولی امر بهداشت استان تلاش می کند تا با کاهش میزان مراجعه افراد مریض به بیمارستان ها کیفیت درمان افزایش یابد.

انتهای پیام/۵۶


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads