کد خبر: 184268 - تاریخ: سه‌شنبه، 12 مارس 2019 - 08:43

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و‌ تجارت گیلان :

مشکلی به لحاظ تأمین گوشت و مرغ در گیلان وجود ندارد

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و‌ تجارت گیلان با اذعان به اینکه در استان گیلان به لحاظ تأمین گوشت و مرغ هیچ مشکلی وجود ندارد گفت: تاکنون از ۷۵۵ تن سهمیه گوشت منجمد ۶۸۵ تن، گوشت گرم گوسفندی ۱۰۵ تن، گوشت منجمد گوسفندی تن و گوشت گرم گوساله ۲۵ تن تهیه و توزیع‌شده است.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق‌پوش روز گذشته در جلسه مشترک شورای ترافیک راه‌ها و ستاپ اجرایی خدمات سفر در سالن غدیر استانداری گیلان با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار در توزیع همه کالاها نظارت کافی داشته است اظهار کرد: یکی از وظایف ستاد تنظیم بازار توزیع و کنترل قیمت لوازم مختلف ازجمله نان، لبنیات، گوشت، مرغ، میوه و‌ پوشاک است که با تلاش مسؤولین این مهم انجام‌شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص شرکت‌های خدمات مسافربری گفت: در ایام نوروز حجم مسافرت به دیگر استان‌ها زیاد و باید شرکت‌های مسافربری اعم از شرکت‌های هوایی، دریایی، دفاتر فروش این شرکت‌ها در آمادگی کامل و به لحاظ قیمت کنترل شوند که تاکنون این مهم انجام‌شده است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و‌ تجارت گیلان با اذعان به اینکه اماکن تفریحی و رفاهی باید بهترین امکانات را به گردشگران ارائه دهند تصریح کرد: استان گیلان به دلیل جاذبه‌های گردشگری هرساله شاهد تعداد زیادی از مسافران بوده و به همین دلیل هماهنگی لازم با مراکز و‌ اماکن تفریحی انجام‌شده تا بهترین خدمات را به مسافران ارائه دهند.

دلق‌پوش با تأکید بر نظارت ویژه‌بر سردخانه رستوران‌های استان گیلان بیان کرد: متأسفانه در برخی رستوران‌ها مسائل بهداشتی رعایت نشده و‌ مواد غذایی در سردخانه‌ها نگهداری نمی‌شود و‌ یا به‌صورت کامل این امر انجام نمی‌شود و باید بازرسان به این مسئله توجه جدی کنند.

وی لازمه ایجاد آرامش در بازار را نظارت مستمر بازرسان صنعت معدن تجارت دانست و افزود: در ایام نوروز کشیک بازرسی نوروزی برقرار خواهد بود تا عده‌ای سودجو نتوانند از فرصت استفاده و در بازار اختلال ایجاد کنند.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و‌ تجارت گیلان با اشاره به تاریخ برگزاری نمایشگاه بهاره گفت: نمایشگاه بهاره هرساله از تاریخ ۱۶ لغایت ۲۵ اسفندماه برگزار و مردم می‌توانند از امکانات این نمایشگاه استفاده کنند.

دلق‌پوش با بیان اینکه برای رفاه حال مردم گوشت گرم و قرمز منجمد شده در حال جذب و توزیع است اظهار کرد: بر اساس آخرین مصوبه کمیسیون نظارت توزیع گوشت از طریق معرفی مباشرین از سوی از سوی ستاد تنظیم بازار شهرستان‌ها و با نظارت فرمانداران محترم شهرستان صورت می‌گیرد.

وی با اذعان به اینکه استان گیلان به لحاظ تأمین گوشت و مرغ هیچ مشکلی وجود ندارد خاطرنشان کرد: تاکنون از ۷۵۵ تن سهمیه گوشت منجمد ۶۸۵ تن، گوشت گرم گوسفندی ۱۰۵ تن، گوشت منجمد گوسفندی تن و گوشت گرم گوساله ۲۵ تن تهیه و توزیع‌شده است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و‌ تجارت گیلان با تأکید بر تأمین میوه شب عید برای مردم گیلان گفت: تاکنون ۷۰۰ تن پرتغال و ۶۰۰ تن سیب تهیه‌شده که قیمت آن توسط کمیته تنظیم بازار اعلام می‌شود.

دلق‌پوش با اعلام فروش فوق‌العاده کالا در شهرستان‌هایی امکان برگزاری نمایشگاه در آن‌ها نیست افزود: در شهرستان‌هایی که امکان برگزاری نمایشگاه بهاره وجود ندارد صنوف ذی‌ربط اقدام به فروش محصولات با ۱۵ درصد تخفیف خواهند کرد.

وی وضعیت استان گیلان به لحاظ ذخایر کالایی را مناسب دانست و اظهار کرد: خوشبختانه امسال ذخایر کالا در استان نسبت به سال گذشته افزایش پنج‌درصدی داشته است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads