کد خبر: 183797 - تاریخ: دوشنبه، 4 مارس 2019 - 10:09

هنرمند لشت نشایی برنده جایزه ادبی بیژن نجدی شد

وحید شعبانی هنرمند لشت نشایی که سال گذشته با داستان کوتاه « پرادو » در این جشنواره شرکت کرده بود، امسال با داستان « نقطه های نور » برنده ی این جایزه ی ادبی شد. 

به گزارش خوبان خبر؛ وحید شعبانی جوان هنرمند لشت نشایی که سال گذشته با داستان کوتاه « پرادو » در این جشنواره شرکت کرده بود، امسال با داستان « نقطه های نور » برنده ی این جایزه ی ادبی شد. 

همچنین داستان « بن بست » از مصطفی معصومی سندی از فومن، به مقام دوم رسید، و داستان « همه یک صورت داشتند » از گل اندام شاکرین از لاهیجان، و داستان « بی قبر » از علیرضا رضا پور از شفت، مشترکا سوم شدند. داستانهای گشتا در « دوزخ » از مریم مزینی از سنگر، و « دست راستش را برید » از رضا رادجو از رشت، نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

در سال ۹۶ نیز ایمان عباسپور نادری از لاهیجان، با داستان « روز قضاوت » این جایزه را از آن خود کرده بود.

فراخوان دوره ی دوم جایزه ی ادبی بیژن نجدی، تیر ماه سال ۹۷ اعلام شد و با دریافت ۲۴۸ داستان، مهلت شرکت در آن در نیمه ی مهر ماه گذشته به پایان رسید. روز نهم اسفند ماه اختتامیه ی دوره ی دوم جایزه ی ادبی بیژن نجدی در کنار رونمایی از کتاب داستانهای برگزیده ی دوره ی اول این جشنواره برگزار شد.

مراسم اختتامیه ی این جشنواره با سخنرانی نگار نادری، رییس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، شهلا شهابیان، دبیر جشنواره، و پروانه محسنی آزاد، همسر بیژن نجدی، و دکتر بهناز علیپور گسکری، همراه بود. در پایان نیز یوسف فخرایی، به نمایندگی از فرامرز طالبی و شهلا شهابیان، بیانیه ی هیئت داوران را قرائت کرد.

به گفته ی شهلا شهابیان، دبیر این جشنواره، جایزه ی ادبی بیژن نجدی هر سال در لاهیجان برگزار می شود و ده داستان برتر هر دوره در یک کتاب منتشر می گردند.

به گزارش خوبان خبر؛ بیژن نجدی شاعر و داستان‌نویس سال ١٣٢٠ از یک خانواده گیلانی در خاش متولد شد و شهریور ١٣٧۶ در لاهیجان درگذشت؛ بیژن نجدی از پیشگامان داستان‌نویسی پست مدرن در ایران به‌شمار می رود و داستان‌هایش در سبک‌های واقع‌گرایی و فرا واقع‌گرایی نوشته شده ‌است. یوزپلنگانی که با من دویده‌اند، دوباره از همان خیابان‌ ها، داستان‌های ناتمام، خواهران این تابستان ، واقعیت رؤیای من است و پسر عموی سپیدار از جمله آثار بیژن نجدی محسوب می شوند ‌.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads