کد خبر: 18359 - تاریخ: شنبه، 9 فوریه 2013 - 13:00

وضعیت کارخانه چوکا مساعد نیست

مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ «چوکا» به فعالیت 10 درصدی این کارخانه اشاره کرد و گفت: سرمایه‌های موجود در کارخانه چوکا در حال از بین رفتن است.

به گزارش خوبان، پرویز گلریز در مراسم جشن انقلاب اسلامی در جمع کارکنان کارخانه چوکا ظرفیت اسمی این کارخانه را تولید روزانه 400 تن کاغذ دانست و اظهار کرد: تولید کارخانه چوب و کاغذ تالش در سال‌های گذشته حتی به 50 درصد ظرفیت خود نرسیده است.

وی فضای سرپوشیده کارخانه چوکا را بالغ بر 140 هزار مترمربع عنوان کرد و افزود: ساخت فضای مذکور اکنون به میلیاردها تومان سرمایه نیاز دارد.

گلریز از پیش‌خرید کالای تولید شده کارخانه چوکا خبر داد و تصریح کرد: تهیه مواد اولیه مشکل کارخانه است و برای فروش محصولات تولید شده مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل کارخانه چوکا به درخواست یک شرکت مبنی بر خرید پنج هزار تن کاغذ از این کارخانه اشاره کرد و گفت: ما نتوانستیم حتی 100 تن از نیاز شرکت مذکور را برطرف کنیم.

وی خواستار توجه ویژه به صنعت استان در بخش کاغذ شد و اضافه کرد: کارخانه چوکا می‌توانست بیش از 50 درصد نیاز کاغذ کشور را تامین کند اما اکنون با 10 درصد ظرفیت تولید فعالیت می‌کند.

گلریز، گرما و صدای بسیار را از مشکلات کارگران کارخانه چوکا برشمرد و تصریح کرد: تولید کاغذ از مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود.

مدیرعامل کارخانه چوکا با بیان اینکه سرمایه‌های موجود در این کارخانه در حال از بین رفتن است، یادآور شد: روزانه بیش از یک‌هزار و 800 تن چوب از استان خارج می‌شود اما کارخانه چوکا در مرکز تولید چوب، مواد اولیه برای تولید ندارد.

وی تولید کارخانه چوکا را روزانه 183 تن اعلام کرد و افزود: انتظار داریم مدیران صنعتی کارخانه تولید را به ظرفیت اسمی 400 تن برسانند.

گلریز تامین مواد اولیه، تهیه قطعه‌های مورد نیاز و امکانات مهندسی را به عهده مدیریت کارخانه چوکا دانست و اظهار کرد: امکان تهیه مواد اولیه در منطقه وجود دارد و کارکنان باید تلاش کنند ظرفیت تولید کارخانه افزایش یابد.

مدیرعامل کارخانه چوکا با تاکید بر اینکه شهرستان تالش با وجود این کارخانه نباید بیکار داشته باشد، خاطرنشان کرد: تمام امکانات در کارخانه چوب و کاغذ وجود دارد اما تولید دچار مشکل است.

وی ادامه داد: وسعت سالن سرپوشیده کارخانه چوبری چوکا 11 هزار متر مربع است اما فعالیتی در آن صورت نمی‌گیرد.

گلریز فعالان کارخانه‌های کاغذسازی کشور را از متخصصان کارخانه چوکا دانست و تصریح کرد: کارخانه مذکور از کارشناسان توانمندی برخوردار است و این افراد می‌توانند تولید را به حداکثر ظرفیت برسانند.

مدیرعامل کارخانه چوکا همچنین به اعمال تحریم‌ها علیه کشور اشاره کرد و گفت: کارخانه چوکا در بهترین شرایط قرار دارد و مشتریان در نوبت تحویل کالا از این کارخانه هستند.

وی خواستار واگذاری جنگل شفارود به کارخانه چوکا شد و خاطرنشان کرد: جنگل شفارود برای تامین چوب کارخانه مذکور ایجاد شده بود اما چوب این منطقه به دیگر نقاط ارسال می‌شود.

منبع: فارس

انتهی پیام/426


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads