کد خبر: 183348 - تاریخ: چهارشنبه، 20 فوریه 2019 - 19:23

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان

توزیع آرد یارانه‌ای در گیلان ساماندهی شد/ کاهش ۳۰۰۰ تن از سهمیه آرد استان

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از ساماندهی توزیع آرد یارانه در گیلان خبر داد و گفت: در راستای ساماندهی و کنترل توزیع آرد در گیلان از سوی دولت سه هزار تن از سهمیه آرد استان کاهش‌یافته است.

به گزارش خوبان ، احمد زارع  با بیان اینکه در کل کشور ۱۳ میلیون تن تولید گندم داریم اظهار کرد: روزانه حدود ۹۰۰ تن گندم در استان گیلان مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهانه ۲۷ هزار تن گندم در گیلان مصرف می‌شود افزود: گیلان برای تولید نان نیازمند حدود ۳۲۴ هزار تن گندم است.

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه حدود ۱۱۹ هزار تن گندم ذخیره در استان گیلان وجود دارد گفت: این میزان گندم از تولید مازاد استان‌هایی همچون اردبیل، زنجان، قزوین و گلستان تأمین می‌شود.

زارع با بیان اینکه گندم توزیع‌شده در گیلان به شکل یارانه ۶۵۰ و ۹۰۰ تومانی عرضه می‌شود تصریح کرد: آرد گندم ۹۰۰ تومانی برای نانوایی‌های آزاد پز و آرد گندم ۶۵۰ تومانی توسط نانوایی‌های دولتی مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار تن از ۲۷ هزار تن مصرف گندم در گیلان توسط نانوایی‌های دولتی مصرف می‌شود گفت: ۹۰۰۰ تن آرد گندم در گیلان به‌صورت آزاد توزیع و عرضه می‌شود که در حال حاضر سه هزار تن از سهمیه گیلان کاهش‌یافته است.

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر اینکه به متولیان امر اعلام‌شده که نباید سهمیه آرد گیلان با توجه به گردشگری و مهمان‌پذیر بودن استان کاسته شود تصریح کرد: هدف دولت از کاستن سهمیه آرد از گیلان توضیح هدفمند و عادلانه آن در بین نانوایی‌ها است چون دولت گندم را به قیمت تضمینی ۱۲۶۰ تومان می‌خرد و آن را با نرخ ۹۰۰ تومانی در اختیار آزاد پزها قرار می‌دهد و مایل نیست آرد یارانه‌ای خارج از شبکه نانوایی‌ها مصرف شود.

زارع با بیان این‌که دولت به‌منظور جلوگیری از خروج آرد یارانه‌ای از شبکه توزیع و کنترل آن، عرضه آرد را با راه‌اندازی سامانه‌ای، هدفمند کرده افزود: با توجه به اینکه برخی در گیلان بدون ضابطه و شرایط لازم مجوز نانوایی گرفته و بدون پروانه هستند اکنون در این سامانه مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد می‌شود و خودبه‌خود نمی‌توانند از آرد یارانه‌ای دولت بهره‌مند شوند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads