کد خبر: 183325 - تاریخ: چهارشنبه، 20 فوریه 2019 - 10:00

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان:

۲۵۰ واحد بوم‌گردی تا سال آینده در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت:‌ ۲۵۰ واحد بوم‌گردی تا خردادماه سال آینده در گیلان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خوبان ، شهرود امیرانتخابی اظهار داشت: بر اساس چشم‌اندازها و برنامه‌ریزی‌های اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان پیش‌بینی می‌شود تا خرداد سال آینده تعداد ۲۵۰ واحد بوم‌گردی در نقاط مختلف این استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان با بیان اینکه این دستگاه از تمام ظرفیت‌های خود برای تسریع در روند ایجاد واحدهای بوم‌گردی استفاده می‌کند عنوان کرد:‌ ارائه تسهیلات یکی از پیش‌نیازهای اصلی ساخت این پروژه‌ها محسوب می‌شود که به همکاری بیشتر بانک‌ها نیازمند است.

وی صدور موافقت‌نامه‌های اصولی برای احداث واحدهای بوم‌گردی را مورد اشاره قرار داد و افزود:‌ اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان در راستای اهداف پیش‌بینی شده خود تاکنون ۶۰۰ مورد موافقت‌نامه اصولی برای متقاضیان ایجاد این مراکز گردشگری صادر کرده است.

امیرانتخابی تعداد واحدهای بوم‌گردی فعال استان گیلان که هم‌اکنون در حال خدمات‌دهی هستند را ۱۵ واحد اعلام کرد و ابراز داشت: در صورت تسریع در روند پرداخت تسهیلات بانکی و تأمین مالی بانک‌های عامل مطمئناً در مدت کوتاهی بر تعداد این واحدهای گردشگری افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه تا خرداد سال آینده تعداد مراکز و واحد بوم‌گردی فعال استان گیلان به نحو چشمگیری افزایش پیدا می‌کند خاطرنشان کرد: هر کدام از این واحدهای بوم‌گردی در صورت بهره‌برداری به طور مستقیم و غیرمستقیم برای چندین نفر در روستاها شغل ایجاد می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان توجه به مسائلی نظیر حفظ فرهنگ سنتی و بومی روستاها را از الزامات اجرای طرح‌های بوم‌گردی خواند و ابراز داشت: مطالعه دقیق تبعات فرهنگی و اجتماعی ورود گردشگران به بافت‌های روستایی استان یکی از برنامه‌‌های مهم این دستگاه است.

امیرانتخابی ایجاد واحدهای بوم‌گردی در کنار پاسداشت فرهنگ دیرینه و سنتی روستاهای استان گیلان را دو مقوله مهم و جداناپذیر از هم دانست و تصریح کرد:‌ افزایش و ارتقاء هر چه بیشتر سطح درآمد و اقتصاد روستائیان روند مهاجرت آنان به سمت شهرهای استان را کاهش می‌دهد.

وی برخی از مهم‌ترین مزیت‌ها و کارکردهای ایجاد واحدهای بوم‌گردی در استان گیلان را برشمرد و عنوان کرد:‌ رونق کسب و کار ساکنان روستاها،‌ مهاجرت معکوس از شهر به سمت روستا و استفاده مطلوب از ظرفیت‌های ناب گردشگری از جمله مهم‌ترین مزایای ایجاد واحدهای بوم‌گردی به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads